رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ائتلاف و وحدت رسانه ای؛ نیاز امروز جهان اسلام

10:53 - 10 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۷۵۲
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: این روزها تهران میزبان دهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی است. اجلاسی که میتواند نقشی قابل ملاحظه در حل مشکلات رسانه ای جهان اسلام داشته باشد.

: این روزها تهران میزبان دهمین احلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی است. نشست امروز دهم آذرمان در سطح کارشناسی برگزار می شود و نشست وزیران روزهای چهارشنبه و پنجشنبه برگزار خواهد شد.

به گزارش از محل نشست کارشناسی در هتل استقلال تهران، شرکت کنندگان در نشست کارشناسی در دیدارهای امروز، پیرامون موضوعات مختلف فرهنگی از جمله همگرایی رسانه های کشورهای اسلامی مذاکره خواهند کرد، همگرایی که تاکنون محقق نشده زیرا ماهیت فعالیت برخی رسانه های کشورهای عضو که در چنبره مافیای رسانه ای غرب گرفتار آمده اند مانع از تحقق این خواسته شده است.

کشورهای غربی امپراطور رسانه ای تشکیل داده اند و با رایزنی های پشت پرده و آشکار،  برخی کشورهای وابسته را در مناطق مختلف جهان از جمله در منطقه راهبردی خاورمیانه به سوی تحقق اهداف رسانه ای خود کشانده اند.

این اختلاف میان رسانه های کشورهای در حال توسعه و جهان اسلام نشأت گرفته از رویکرد دولتمردانشان است. دیدگاه کشورهای وابسته به غرب کاملا در رویکرد رسانه هایشان عمل می شود و نه تنها سودی برای ملت های اسلامی ندارد که همواره ضربات مکرر را بر پیکره آنها وارد می آورد.

در چنین شرایطی که غرب بااستفاده از ابزارهای مختلف در صدد ایجاد تفرقه میان کشورهای اسلامی است، مسلمانان می توانند با تحکیم وحدت و هم پوشانی تفکرات رسانه ای، با سیاست های منافقانه غرب مقابله کند.

تکیه بر نقاط مشترک

تکیه بر نقاط مشترک دولت های اسلامی و پرهیز از بروز اختلافاتی که دشمنان بدان ها دامن زده اند؛ می تواند دستور کار مسئولان این اجلاس باشد.

به اعتقاد کارشناسان ، در اجلاس تهران باید با روشنگری امت اسلامی را آگاه سازیم چرا که دشمنان در پی انحراف مسیر بیداری اسلامی با تشکیل گروه های تروریستی همچون داعش هستند.

این کارشناسان بر این باورند که خلاء کنونی کشورهای اسلامی نبود ائتلاف رسانه های جهان اسلام است که اگر محقق شود بسیاری از مشکلات دیگر نیز حل خواهد شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *