تبادل دانشجویان ایران و قطر راهکاری موثر برای بروزرسانی سیستم قضایی کشور است

10:24 - 10 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۷۴۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، سنخیت بین قوانین حقوقی و همجوار بودن ایران و قطر را از دلایل پیشنهاد رئیس دستگاه قضایی قطر برای تبادل دانشجو بین این دو کشور برشمرد و آن را راهکاری موثر درجهت بهبود سیستم قضایی این کشورها مطابق با علم روز دنیا دانست.

: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، سنخیت بین قوانین حقوقی و همجوار بودن ایران و قطر را از دلایل پیشنهاد رئیس دستگاه قضایی قطر برای تبادل دانشجو بین این دو کشور برشمرد و آن را راهکاری موثر برای بهبود سیستم قضایی این کشورها مطابق با علم روز دنیا دانست.

عبدالوحید فیاضی در گفت و گو با خبرنگار حقوقی میزان در خصوص درخواست رئیس دستگاه قضایی قطر برای تبادل دانشجو بین ایران و قطر با هدف مبارزه با فساد دراین کشورها، اظهار کرد: این درخواست به طور قطع مطابق با نیاز این کشور صورت گرفته است. ضمن اینکه همکاری در زمینه آموزش علوم قضایی موجب ارتقای کشورها در این عرصه شده و تاثیر بسزایی در تلاش این کشورها برای بهبود سیستم قضایی آن‌ها مطابق با علم روز دنیا خواهد داشت.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: یکی از دلایل دیگر برای این پیشنهاد می‌تواند شباهت آموزه‌های قضایی و سنخیت بین قوانین حقوقی این کشور با قوانین قضایی ایران باشد. ولی آنچه مسلم است کشور ما در زمینه آموزش علم حقوق در جایگاهی قرار دارد که بتواند با سایر کشورها به تبادل اطلاعات علمی و آموزش دانشجو بپردازد.

این نماینده اصولگرای مجلس با اشاره به دلیل اظهارنظر رئیس دستگاه قضایی قطر مبنی بر تبادل دانشجو بین دو کشور راهکار موثر برای مبارزه با فساد است، تصریح کرد: همجوار بودن ایران و قطر می‌تواند مرزهای آن‌ها را همچون گریزگاهی برای برخی مجرمان قرار دهد. بنابراین در این صورت کسب اطلاع از قوانین هر دو کشور توسط دانشجویان حقوق می‌تواند کمک بزرگی در جهت برخورد و کنترل این قبیل جرائم در هر دو کشور باشد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *