درخواست افزایش سه برابری تعرفه خدمات پرستاری/ خبر خوش وزیر بهداشت تنها در حد وعده است

8:29 - 10 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۷۱۵
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان:عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: خبر خوش وزیر بهداشت تنها در حد وعده است و طرح مبتنی بر عملکرد به هیچ عنوان خواسته جامعه پرستاری نیست.

:عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: خبر خوش وزیر بهداشت تنها در حد وعده است و طرح مبتنی بر عملکرد به هیچ عنوان خواسته جامعه پرستاری  نیست.

محمد شریفی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان درباره خبر خوش وزیر بهداشت به جامعه پرستاری اظهار کرد:  روز گذشته وزیر بهداشت در نخستین اجلاس مدیران پرستاری دانشگاه‌ها از ابلاغ تعرفه گذاری 250 خدمت پرستاری در آینده نزدیک خبر داد که این موضوع با صحبت‌های عصر معاون وزیر درباره مبتنی بر عملکرد که در حال حاضر در 7 استان در حال اجراست، تناقض دارد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که وزیر بهداشت تاکنون وعده های بسیاری به جامعه پرستاری داده که هیچ کدام آن عملیاتی نشده است، افزود: در واقع تمامی این وعده‌ها سرکار گذاشتن جامعه پرستاران است.، این در حالی است که جامعه پرستاری تنها دو خواسته از آنها دارد که در وهله اول می توان به اجرا ی قانون تعرفه گذاری در سراسر کشور اشاره کرد، که با تمام تلاش‌های نظام پرستاری وزارت بهداشت قول داده که این قانون را در 7 بیمارستان به صورت پایلوت از ابتدای آذر ماه اجرا کند که این لحظه اجرا نشده است.

شریفی مقدم به دومین خواسته جامعه پرستاری مبنی بر افزایش 3برابری این تعرفه‌ها اشاره کرد و گفت: در حقیقت در طرح تحول سلامت هیچ توجهی به جامعه پرستاری نشده است و  قشر پرستاری شاهد اختلاف متوسط 100 برابری پرداخت کارانه پرستاران و پزشکان هستند و تا زمان برقراری عدالت از به این موضوع پافشاری خواهد کرد، در حقیقت آنها معتقد هستند که اگر تعرفه پرستاری همتراز کشورهای دیگر اجرایی نخواهد شد آن را حداقل به 3 برابر برساند.

عضو شورای عالی نظام پرستاری در خاتمه تصریح کرد: طرح مبتنی بر عملکرد به هیچ عنوان خواسته جامعه پرستاری  نیست و خواستار اجرای تعرفه خدمات پرستاری است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *