ایران در حوزه فرآوری محصولات حرفی برای گفتن ندارد

14:17 - 12 مرداد 1393
کد خبر: ۱۸۷۱
خبرگزاری میزان: عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: ایران در حوزه فرآوری محصولات و صنایع تبدیلی به دلیل ضعف زیرساخت ها حرفی برای گفتن ندارد.

: عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: ایران در حوزه فرآوری محصولات و صنایع تبدیلی به دلیل ضعف زیرساخت ها حرفی برای گفتن ندارد.

علی‌اصغر جمعه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان گفت: ایران استان های بسیار مستعدی از لحاظ کشاورزی، صنعت و مواد معدنی دارد و برخی مناطق ویترینی از مواد معدنی، محصولات باغی و کشاورزی هستند اما مهم ترین مشکلی که پیش روی، نبود صنایع تبدیلی و فرآوری است که اکنون شاهد ارزان فروشی محصولات و کالاها هستیم.

معاون امور تشکل‌های اتاق ایران ادامه داد: با ادامه چنین شرایطی دست رنج صنعتگران، کشاورزان و باغداران نادیده گرفته خواهد شد و از سوی دیگر سود آن به جیب افراد یا کشورهای دیگر خواهد رفت.

رئیس اتاق بازرگانی سمنان افزود: ایجاد صنایع تبدیلی و به روز کردن علم تولید و تکنولوژی ها ارزآوری و رونق اقتصادی بیشتر را به همراه خواهد داشت و از سوی دیگر میزان صادرات و سهم استان در بازارهای جهانی افزایش خواهد یافت.

جمعه ای افزود: ایران در تولید و صادرات گچ و پسته، زعفران، خرما، گندم، مس و روی و ... از لحاظ کمی و کیفی در جهان برتر است، اما فرآوری برای جلوگیری از خام و ارزان فروشی وجود ندارد، به طور کلی در زمینه فرآوری حرفی برای گفتن نداریم.

وی تاکید کرد: برای رونق اقتصاد و صنعت کشاورزی و تولیدی باید بستر را برای حضور سرمایه گذاران و بخش خصوصی فراهم کنیم. باور و اعتقاد به کار اقتصادی و ایمان به کار رمز موفقیت است، نباید منتظر تصمیمات دولتی باشیم بلکه باید با برنامه ریزی و تلاش و سخت کار کردن اهداف خود را اجرایی کنیم تا سهم بیشتری از بازار داخلی و خارجی را در اختیار بگیریم.

جمعه ای گفت: پیشرفت و توسعه یک نیاز و ضرورت است و تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی که در خط مقدم تولید و پیشرفت کشور قرار دارند هیچ زمان دست از تلاش و کوشش برنداشته اند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *