آمریکا به دنبال بازگشت مجدد و استقرار نظامی در عراق است

19:10 - 09 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۷۰۵
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان:معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان با بیان اینکه تردیدهای جدی در اقدام آمریکا در مقابله با داعش وجود دارد، گفت: زیرا آمریکا بیش از آنکه در مبارزه علیه داعش متمرکز شود، در پی بازگشت مجدد و استقرار نظامی در عراق می‌باشد.

:معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان با بیان اینکه تردیدهای جدی در اقدام آمریکا در مقابله با داعش وجود دارد، گفت: زیرا آمریکا بیش از آنکه در مبارزه علیه داعش متمرکز شود، در پی بازگشت مجدد و استقرار نظامی در عراق می‌باشد.


به گزارش ، «نیکلای ملادینوف» نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق که برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات کشورمان در خصوص مسائل عراق به تهران سفر کرده با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار معاون وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اهمیت نقش سازمان ملل متحد در کمک به امنیت و پیشرفت عراق، خواستار استمرار این تلاش‌ها شد و بر حمایت کشورمان از اقدامات سازنده سازمان ملل در عراق تاکید کرد.

وی با اشاره به عملکرد ضعیف آمریکا در مبارزه با گروه‌های تروریستی و به ویژه داعش گفت: تردیدهای جدی در اقدام آمریکا در مقابله با گروه تروریستی داعش وجود دارد، زیرا آمریکا بیش از آنکه در مبارزه علیه داعش متمرکز شود، در پی بازگشت مجدد و استقرار نظامی در عراق می‌باشد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با انتقاد از رویکرد متناقض آمریکا در عراق و سوریه افزود: به اعتقاد ما راه‌حل مبارزه با تروریسم، در مقابله با ریشه‌های حقیقی این پدیده و نیز تقویت دولت عراق و ارتش این کشور و ارج نهادن به نقش نیروهای مردمی عراق در مبارزه علیه تروریسم، نهفته است.

وی با تاکید بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از عراق یکپارچه و متحد، افزود: در سایه وحدت و انسجام ملی در عراق، نقش برجسته مرجعیت و فداکاری نیروهای مسلح، مردم و نیرهای مردمی این کشور، وضعیت سیاسی و امنیتی در عراق رو به بهبود بوده و انتظار می‌رود این کشور بتواند با تکیه بر توانمندی‌های ملی، بقایای نیروهای تروریستی را پاکسازی کند.

امیرعبداللهیان بر لزوم اتخاذ رویکرد یکسان در مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه جهت ریشه کن کردن تروریسم در منطقه، تاکید کرد.

ملادینوف نیز با اشاره به نقش سازنده و مثبت جمهوری اسلامی ایران در قبال عراق و اقدام سریع کشورمان در پاسخ به تقاضای عراق جهت مساعدت به این کشور در مبارزه با تروریسم گفت: ما از این اقدام شگفت زده نشدیم، چرا که امنیت دو کشور وابسته به یکدیگر است.

نماینده دبیرکل سازمان ملل، راه‌حل بحران سیاسی عراق را منوط به مبنا قرار دادن قانون اساسی این کشور توسط تمامی طیف‌ها و گروه‌های سیاسی عراق دانست.

به گفته وی نخست‌وزیر جدید نیز بر این اساس در تلاش برای مشارکت دادن طیف‌ها و طوائف مختلف سیاسی و مذهبی، در فرآیند سیاسی این کشور می‌باشد.

وی با اشاره به مساعی سازمان ملل در کمک به بهبود شرایط سیاسی عراق و اقدامات این سازمان در کمک رسانی به آوارگان عراقی و ارائه مساعدت‌های انسان دوستانه به آنان، خواستار استمرار مشورت و رایزنی با کشورمان، در راستای اهداف و برنامه‌های سازمان ملل متحد شد


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *