مذاکره‌کنندگان تمام خطوط قرمز ترسیم شده را رعایت کردند

17:48 - 09 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۷۰۲
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری فارس:رییس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب است و وقتی ایشان می گوید ما با مذاکره و ادامه مذاکره موافق هستیم دیگر نباید کسی بر خلاف آن سخن بگوید.

: رییس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب است و وقتی ایشان می گوید ما با مذاکره و ادامه مذاکره موافق هستیم دیگر نباید کسی بر خلاف آن سخن بگوید.
به گزارش ، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در حاشیه دیدار با ملادنف در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اسلام یک سرزمین وسیعی است و امکانات فراوانی در کشورهای اسلامی دارد که فقط در اتحادیه رادیو و تلویزیون های آن 200 رادیو و تلویزیون با هم متحد شده اند.
وی ادامه داد: اگر این رادیو و تلویزیون ها با هم اتفاق نظر داشته باشند و با یکدیگر تبادل نظر کنند می توانند از تمامیت ارضی کشورهای اسلامی و اقتدار این کشورها و حقوق مسلمانان دفاع کنند.
ولایتی ادامه داد: داعش یک گروه ساخته شده توسط توطئه گران و استعمار گران غربی است و آنچه که آنها می گویند با روح اسلام و تمام ادیان اسلامی و مبانی آن مخالف است.
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک افزود: اینکه داعش مضج های شریف سادات و اصحاب پیامبر را تخریب می کنند، این امر به منظور از بین بردن اینگونه کارهای زشت و تخریب مکانهایی است که برای مسلمانان مقدس است.
ولایتی افزود: این کار توجیهی برای تخریب مسجد الاقصی است و فرصتی را برای تخریب مسجد الاقصی برای صهیونیست ها فراهم می آورد.
وی ادامه داد: آنها زمانی که دیدند مردم عراق توانسته اند بر کسانی که توسط غربی ها تسلیح شده اند غلبه کنند به اینگونه اقدامات دست زده اند.
ولایتی تصریح کرد: ایران چه از سازمان ملل کمک بشود چه نشود به تنهایی یا به کمک دیگران به مردم عراق، سوریه و لبنان خواهد پرداخت و به این کمک ادامه خواهد داد.
وی در خصوص مذاکرات هسته ای گفت: ما اطلاع داریم که مذاکره کندگان در چارچوبی که مقام معظم رهبری گفته اند به مذاکرات ادامه داده و این مذاکرات مورد تایید مقام معظم رهبری است.
ولایتی افزود: مذاکره کنندگان تمام خطوط قرمز را رعایت کرده و ما از تلاش های آنها قدردانی می کنیم و در خصوص مذاکرات می باید سخنان رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب باشد.
وی در خصوص ارجاع بررسی موضوع انتخابات به مجمع تشخیص مصلحت گفت: رهبر معظم انقلاب در جهت رفع برخی مشکلات احتمالی این موضوع را برای رایزنی به مجمع ارجاع داده تا آنها پس از بررسی مسئله را به ایشان تقدیم کرده تا چنانچه ایشان صلاح بداند در این زمینه تصمیم گیری نماید.

نیکولای ملادنف نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در حاشیه دیدار خود با علی اکبرولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام که عصر امروز (یکشنبه) 9 آذرماه در مرکزتحقیقات استراتژیک برگزار شد، با اشاره به ملاقات‌های خود در ایران گفت: صحبت‌های بسیاری را درباره موضوعات مرتبط با عراق به خصوص موضوع امنیت در عراق انجام دادیم و رویکردهای مختلفی را در این زمینه بررسی کردیم که همکاری‌های مختلفی را در زمینه مقابله با ترورسیم می‌توانیم با یاران انجام دهیم.

وی با اشاره به ملاقات‌های خود با همسایگان عراق و کشورهای منطقه گفت: همه باید باور کنیم نباید عراق را تنها بگذاریم و باید با حمایت متحدان، همسایگان و جامعه دفاع کنیم چرا که با تشکیل دولت احزاب مختلفی در این صحنه حضور پیدا کردند که امیدواریم بتوانیم به زودی مشکلات موجود در این کشور را حل کنیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *