امسال تهرانی‌ها تنها 6 روز هوای سالم تنفس کرده‌اند

14:14 - 12 مرداد 1393
کد خبر: ۱۸۶۹
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو مجمع نمایندگان استان تهران٬ با یادآوری آلودگی هوای تهران در 4 ماه گذشته از ابتدای سال جاری و وجود تنها 6 روز سالم از ابتدای سال 93 تاکنون در تهران از نبود متولی مشخص برای کنترل آلودگی هوای پایتخت انتقاد کرد.

: عضو مجمع نمایندگان استان تهران٬ با یادآوری آلودگی هوای تهران در 4 ماه گذشته از ابتدای سال جاری و وجود تنها 6 روز سالم از ابتدای سال 93 تاکنون در تهران از نبود متولی مشخص برای کنترل آلودگی هوای پایتخت انتقاد کرد.
به گزارش ، مجتبی رحماندوست تاکید کرد: تا زمانی که متولی مشخصی برای بررسی و کنترل آلودگی هوای تهران وجود نداشته باشد امیدی به بهبود وضعیت هوا نیست.
نماینده مردم تهران٬ ‌ری٬ شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه تعیین عامل اصلی آلودگی هوای تهران نیازمند پژوهش‌ و بررسی‌های کارشناسانه است٬ افزود: نمی‌توان از سهم آلایندگی معادن شن و ماسه در غرب استان تهران غافل شد اما بیشترین عاملی که از دید هیچ شهروندی دور نمی‌ماند وجود خودورهای بی‌شمار در خیابان‌ها و سوخت‌های غیراستاندارد است.
وی با یادآوری جلسه مشترک مجمع نمایندگان استان تهران٬ اعضای شورای شهر و شهرداری که برای بررسی موضوع آلودگی هوای پایتخت تشکیل شده بود٬ تصریح کرد: در این جلسه تمامی افراد حاضر از نبود متولی مشخص برای رفع مشکل آلودگی هوا انتقاد داشتند.
رحماندوست با بیان اینکه باید متولی مشخصی به طور مثال شهرداری برای رفع و کاهش آلودگی هوای تهران وجود داشته باشد٬ گفت: متاسفانه آلودگی هوای تهران و داشتن تنها 6 روز سالم از ابتدای سال 93 تاکنون و ادامه این روند مشکلات بسیاری را برای قشرهای مختلف جامعه منجر شده است.
نماینده مردم تهران٬ ‌ری٬ شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید تمامی اختیارات دستگاه‌های مختلف در مقابله با آلودگی هوا به دستگاه یا ارگان مشخصی واگذار شود٬ افزود: گاهی تداخل مسئولیت‌ها منجر به روی زمین ماندن کارها می‌شود که در خصوص آلودگی هوای تهران نیز مسئولیت رفع این معضل به علت نداشتن متولی مشخص هر روز به عهده یک ارگان است.
عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم٬ قدم اساسی در جهت کاهش آلودگی هوای تهران را انتخاب متولی مشخص برای بررسی این معضل خواند و تصریح کرد: آلودگی هوای تهران و رفع آن بیش از هر چیزی نیازمند اقدامات کارشناسانه و دوری از موازی کاری دستگاه‌ها است.
رحماندوست یادآور شد: آلودگی هوای تهران با اتخاذ تدابیر مناسب و برگزاری جلسات کارشناسانه قابل رفع است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *