کاهش 400 هزار تنی تولید زغال سنگ طی 8 سال گذشته/ لزوم ایجاد تعادل بین بخش صنعت و معدن

14:06 - 12 مرداد 1393
کد خبر: ۱۸۶۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به کاهش 400 هزارتنی تولید زغال سنگ طی 8 سال گذشته، گفت: دولت برای نجات صنایع زرند تولید زغال سنگ را افزایش دهد و کارخانه کک سازی جدیدی ایجاد نکند تا تعهد دیگری اضافه شود.

: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به کاهش 400 هزارتنی تولید زغال سنگ طی 8 سال گذشته، گفت: دولت برای نجات صنایع زرند تولید زغال سنگ را افزایش دهد و کارخانه کک سازی جدیدی ایجاد نکند تا تعهد دیگری اضافه شود.

به گزارش ، حسین امیری خامکانی،‌ با اشاره به اینکه دو کارخانه کک سازی در زرند با ظرفیت یک میلیون و 200 هزار تن کک در سال در جوار معادن زغال سنگ زرند و کوهبنان فعال هستند، ‌گفت: معادن غنی زغال سنگ در کوهبنان و زرند وجود دارد که کارخانه های کک سازی به امید این معادن تاسیس شده اند که متاسفانه طی سالهای اخیر میزان تولید زغال آنها کاهش یافته است.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه بین بخش صنعت و معدن باید تعادل برقرار شود، افزود: نیاز کارخانه های کک سازی کشوراز تولید کل زغال کشور بیشتر است.
وی با ابراز تاسف از کاهش تولید زغال سنگ در کشور، گفت: در سالهای 82 و 83 بیش از 500 هزار تن زغال سنگ در زرند تولید می شد که امروز به 100 هزار تن رسیده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس افزود: دولت برای نجات صنایع زرند تولید زغال سنگ را افزایش دهد و کارخانه کک سازی جدیدی ایجاد نکند تا تعهد دیگری اضافه شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه چندین نامه به دولت نوشته و در این باره اظهار نگرانی کرده است،‌ گفت:‌ هفته گذشته به وزیر صنعت و معدن و تجارت گفتم که باید تعادلی بین بخش صنعت و معدن ایجاد کند و خوراک واحدهای صنعتی تامین شود، وزیر هم به معاون معدنی خود دستورداد تا این موضوع را پی گیری کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *