رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ضرورت توجه قضات به محدودیت قانونی در تقسیم اراضی کشور

14:47 - 09 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۶۶۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
رییس کل دادگستری گلستان گفت: قضات در تقسیم اراضی کشاورزی محدودیت قانونی را مد نظر قرار دهند.




رییس کل دادگستری گلستان گفت: قضات در تقسیم اراضی کشاورزی محدودیت قانونی را مد نظر قرار دهند.

احمد فاضلیان در گفت وگو با خبرنگار حقوقی میزان دراین باره اظهار کرد: زمین های کشاورزی بین وراثی که خرد و تقسیم می شود سود اقتصادی را برای کشاورزی از دست داده و تبدیل به خانه، باغ و ویلا در استان شده است.

وی گفت: متاسفانه در احکام صادر شده از سوی مراجع قضایی به این محدودیت ها در تقسیم ترکه توجهی نمی شود .

این مسئول عالی قضایی اضافه کرد : هر چند در قانون تاکید شده از تقسیم زمین های کشاورزی به کمتر از 4 هکتار جلوگیری شود اما وراث کمتر به این موضوع توجه می کنند و با خرد کردن زمین های کشاورزی آن را بین خود تقسیم می کنند.

رییس کل دادگستر استان با تاکید براینکه دستگاه قضایی استان در صدد است با ایجاد وحدت رویه قضایی جلوی تقسیم زمین های کشاورزی به قطعات کمتر از 4 هکتار را بگیرد از مردم نیز خواست هنگام تقسیم ارث ، زمین های کشاورزی را یا یکجا بفروشند و یا به صورت توافقی و مشائی آن را اداره کنند.

فاضلیان همچنین افزود: تقسیم زمین های کشاورزی به قطعات کوچک علاوه بر این که زمینه تغییر کاربری زمین های کشاورزی و ساخت و ساز های غیرمجاز در این عرصه ها را فراهم می کند به کشاورزی استان نیز لطمه وارد می کند.

وی درادامه از عزم دستگاه قضایی در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین های کشاورزی هم خبر داد و گفت : برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز از مرکز استان و از توشن آغاز شده است و به زودی در زیارت ، شصت کلا و توسکستان هم ساخت و سازهای غیرمجازی که در زمین های کشاورزی صورت گرفته است تخریب خواهد شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *