آغاز تسهیلات 10 میلیونی وام ازدواج از مردادماه

12:02 - 27 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۶۵۷۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
بانک‌ مرکزی در بخشنامه‌ای تمام بانکها و موسسات اعتباری را موظف کرد امکانات لازم برای شروع پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج 100 ميليون ريالی برای هريک از زوجين را حداکثر از ابتدای مرداد ماه سال جاری فراهم کنند و پرداخت آن را در اولویت قرار دهند.
به گزارش گروه اقتصاد ، بانک‌ مرکزی در بخشنامه‌ای تمام بانکها و موسسات اعتباری را موظف کرد امکانات لازم برای شروع پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج 100 ميليون ريالی برای هريک از زوجين را حداکثر از ابتدای مرداد ماه سال جاری فراهم کنند و پرداخت آن را در اولویت قرار دهند.

این بخشنامه به دنبال تصویب تبصره 29 قانون بودجه سال 1395 صادر شده است ‌که در آن بانک مرکزی به منظور حمایت از ازدواج جوانان، موظف شد تمام بانکها و مؤسسات اعتباری کشور را ملزم کند به اندازه سهم خود از مجموع سپرده‌های قرض‌الحسنه در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه مشارکت کنند و تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را در اولویت نخست پرداخت قرار دهند.
 
متن کامل بخشنامه به شرح زیر است:
 
احتراماً، با عنايت به اهميت موضوع ازدواج جوانان و ضرورت فراهم کردن تسهيلات لازم برای اين امر مراتب زیر برای استحضار و رعايت ابلاغ مي‌شود:
 
1) منابع قرض‌الحسنه پس‌انداز بانکها پس از کسر الزامات قانونی بايستی برای پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه به آحاد مردم اختصاص يابد.
 
2) تمام بانکها و موسسات اعتباری موظفند امکانات لازم برای شروع پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج يکصد ميليون ريالی برای هريک از زوجين را حداکثر از ابتدای مرداد ماه سال جاری فراهم کنند.
 
3) پرداخت قرض‌الحسنه ازدواج و ساير تکاليف قانونی در اولويت پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه بوده و توصيه موکد می‌شود در صورت عدم کفايت منابع قرض الحسنه پس انداز از پرداخت ساير تسهيلات قرض‌الحسنه حتی‌الامکان خودداری شود.
 
4) بانکها برای جذب منابع قرض‌الحسنه پس‌انداز مجاز به انجام تبليغات وزين و متعارف و اختصاص جوايز هستند. اصلاحيه آيين نامه ذيربط در اين رابطه متعاقباً ابلاغ می‌شود.
 
 انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *