بانک مرکزی: وام دهی بانک‌ها افزایش یافته است/ سر بی کلاه تولیدکننده‌ها از وام

14:00 - 09 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۶۵۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی از افزایش ظرفیت وام بانک ها در ماه های گذشته خبر داده است این در حالی است که رونق قابل توجهی در صنعت و تولید مشاهده نشده است و سر تولیدکننده ها از این افزایش وام بی کلاه مانده است.

: مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی از افزایش ظرفیت وام بانک ها در ماه های گذشته خبر داده است این در حالی است که رونق قابل توجهی در صنعت و تولید مشاهده نشده است و سر تولیدکننده ها از این افزایش وام بی کلاه مانده است.

به گزارش میزان، سید علی اصغر میرمحمد صادقی گفت: شبکه بانکی کشور تا پایان شهریور ماه سال جاری 146هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده که این نشانگر رشد تسهیلات دهی بانک ها در سال جاری بوده است.

وی با بیان این که در پایان مهر ماه میزان تسهیلات دهی سیستم بانکی به 177هزار میلیارد تومان رسیده افزود: 55 هزار میلیارد تومان به بخش صنعت تعلق گرفته و از این 55 هزارمیلیارد تومان 80 درصد ، یعنی 44 هزار میلیارد تومان در اختیار بخش سرمایه در گردش صنعت قرار گرفته است.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با بیان اینکه تا پایان سال 280هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد، اظهار داشت: تقریباً 63 درصد این مبلغ تا پایان مهرماه عملیاتی شده‌ است و قطعاً به سقف مورد نظر که 280 هزار میلیارد تومان بوده خواهیم رسید.

مدیرکل اعتبارات ضمن بیان اینکه تسهیلات پرداختی از شهریورماه تا مهرماه از 146هزار میلیارد تومان به 177هزار میلیارد تومان رسیده، گفت: این نشانگر 20 درصد رشد طی یک ماه بوده است و این رشد بسیار خوبی است که در منابع بانک‌ها ایجاد شده و صرف تسهیلات شده ‌است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *