دستگاه قضایی در اجرای قانون جلو‌تر از دستگاه‌های اجرایی بوده است

13:50 - 09 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۶۴۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون امور عمرانی استانداری قزوین عملکرد دستگاه قضایی را نشان دهنده حضور این دستگاه در اجرای قانون حتی جلو‌تر از برخی دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد.
: معاون امور عمرانی استانداری قزوین عملکرد دستگاه قضایی را نشان دهنده حضور این دستگاه در اجرای قانون حتی جلو‌تر از برخی دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد.

به گزارش ، منوچهر حبیبی در چهارمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال که با موضوع «امور اراضی و منابع طبیعی استان قزوین» در دادگستری کل استان برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه قضایی در برخی موارد جلو‌تر از دستگاه‌های اجرایی برای پیشرفت امورات استان حرکت کرده است.

وی ادامه داد: برنامه‌هایی که در سازمان‌های جهاد کشاورزی و غیره تحت عنوان ستاد جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز وجود دارد با شورای حفظ حقوق بیت المال دارای مشترکاتی است.

معاون امور عمرانی استانداری قزوین اضافه کرد: بیش از ۷۰۰ رأی با همکاری دستگاه قضایی برای ساخت و ساز غیرمجاز صادر شده که نزدیک ۲۰۰ رأی آن اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: در ستاد جلوگیری از ساخت و ساز باید ضوابط را تعیین کرد تا از تعرض به اراضی ملی و دولتی و همچنین ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری کنیم، البته ساخت و ساز‌ها در شهر‌ها کنترل شده است و به نوعی باید گفت ساخت و ساز غیرمجاز در اغلب شهر‌ها کم است.

حبیبی عنوان کرد: شهرداری‌ها با فعال کردن گشت‌هایی در این زمینه تلاش می‌کنند که اگرچه وضعیت موجود مطلوب نیست ولی رضایت بخش است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه خارج از محدوده شهری ساخت و سازهای غیرمجاز زیاد است که تحت عنوان باغ ویلا و یا سایر عناوین شاهد آن هستیم که لازم است ضمن جلوگیری از این ساخت و سازهای غیرمجاز، به نیاز جامعه نیز پاسخ دهیم.

معاون امور عمرانی استانداری قزوین اظهار کرد: بیشترین آسیب را در حوزه ساخت و ساز غیرمجاز در شمال شهر قزوین شاهد هستیم بنابراین باید ضوابطی را گذاریم تا هم خدمت رسانی دستگاه‌های خدمات دهنده متمرکز باشد و هم ضوابط و مقررات ساخت و ساز رعایت شود.

وی عنوان کرد: یکی از اقداماتی که از طرف راه و شهرسازی صورت گرفته این است که در محدوده زرشک و کامان زمینی را در نظر گرفته‌اند تا به این امر اختصاص یابد که حدود ۵۰ تا ۶۰ هکتار است.

حبیبی در پایان گفت: موضوع ساخت و ساز غیرمجاز هر روز بیشتر می‌شود ولی باید آن را به مسیر قانونی هدایت کنیم همچنین انتظار می‌رود سازمان جهاد کشاورزی که متولی زمین‌های برون شهری است، گشت‌های ویژه خود را فعال کند.

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *