رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وعده جدید واعظی در مورد سرعت اینترنت و اشتغال‌زایی/ اجازه قاچاق ترافیک نمی‌دهیم

13:47 - 09 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۶۴۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: وزیر ارتباطات در صبحانه کاری که به میزبانی اتاق بازرگانی برگزار شد از وعده جدید در مورد سرعت اینترنت و همچنین دلایل اختلالات تلفن همراه سخن گفت.

: وزیر ارتباطات در صبحانه کاری که به میزبانی اتاق بازرگانی برگزار شد از وعده جدید در مورد سرعت اینترنت و همچنین دلایل اختلالات تلفن همراه سخن گفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، محمود واعظی در حاشیه صبحانه کاری امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران، در خصوصی پهنای باند، گفت: سال آینده پهنای باند بیشتر می شود و بنا بر این هر چقدر پهنای باند بیشتر شود، 20 درصد نیز به پهنای باند خارج اضافه می شود.

وزیر ارتباطات ادامه داد: در حال حاضر سرعت 1300 گیگ بر ثانیه و پهنای باند بالای 160 رسیده است که تا پایان سال به 4 هزار برسد.

واعظی در مورد دفاتر آی سی تی و پیشخوان دولت، گفت: وزارت خانه ها و نهادها باید خدمات خود را به این دفاتر ارائه دهند، به عنوان مثال در استان فارس دفاتر پیشخوان بیش از 700 خدمت به مردم می دهند و استانی نیز داریم که 90 خدمت هم ارائه نمی دهند در صورتی که این خدمات باید بیشتر شود.

وی بر ساماندهی بخش خصوصی مانند اپراتورها و شرکت ها تاکید کرد و گفت: تا جایی که امکان تولید داخل وجود دارد باید از خارج واردات انجام ندهیم.

دلیل اختلالات تلفن همراه از زبان وزیر ارتباطات
وزیر ارتباطات در خصوص اختلالات تلفن همراه، اضافه کرد: توسعه نسل سه و چهار که کامل شود وضعیت ما بهتر می شود و یکی از دلایل اختلالات کنونی شیفت شدن از نسل دو به نسل سوم است که علت اصلی اختلالات به این دلیل است.

وی با اشاره به اینکه تلاش ما این است که به بخش آی سی تی رونق دهیم، گفت: تصمیم ما بر این است که 30 هزار شغل و سال آینده 100 هزار شغل ایجاد کنیم و با توجه به اینکه با کمترین سرمایه گذاری در حوزه آی سی تی بیشترین اشتغال زایی را می توان ایجاد کرد.

اجازه قاچاق ترافیک نمی دهیم
وی با تاکید بر اینکه اجازه نمی دهم شرکت هایی به اسم ارائه خدمات قاچاق ترافیک انجام دهند، در حال حاضر 700 شرکت در این زمینه شناسایی شده ست و فعالان این حوزه خوب می دانند که بنده چه می گویم، به جد از قاچاق ترافیک جلوگیری می کنیم، قاچاقی که در 24 ساعت چند میلیون ساعت قاچاق ترافیک انجام می شود.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در خصوص انحلال مرکز تحقیقات مخابرات، افزود: رئیس جمهور دستور پیگیری انحلال مرکز تحقیقات مخابرات را صادر کرده اند و این امر با شفافیت و جدیت بیشتری دنبال می شود.

واعظی در خصوص سرمایه گذاری در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات، گفت: در بخش دولتی 2 هزارمیلیارد تومان و 3 هزار تومان نیز توسط بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات سرمایه گذاری می شود.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات همچنین گفت: نمایشگاه الکامپ در سال آینده با نمایشگاه تلکام ادغام شود بهتر است به طور کلی ما از این اقدام حمایت خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه قصد داریم به تولید محتوا در شبکه های خارجی توجه داشته باشیم، افزود: همچنین در خصوص قیمت اینترنت نیز باید گفت که مردم باید از بسته های اینترنتی استفاده کنند که البته قیمت آن را به نیم ریال کاهش دادیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *