لغو تحریم‌ها اعتماد به سرمایه‌گذاری خارجی را افزایش می‌دهد

13:47 - 12 مرداد 1393
کد خبر: ۱۸۶۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: لغو کامل تحریم‌های بین‌المللی سبب افزایش درآمدهای نفتی ایران و اعتماد بیشتر سرمایه‌گذاران خارجی برای فعالیت در کشور می‌شود.

: لغو کامل تحریمهای بین‌المللی سبب افزایش درآمدهای نفتی ایران و اعتماد بیشتر سرمایه‌گذاران خارجی برای فعالیت در کشور می‌شود.

به گزارش ، فریال مستوفی، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، با ابراز امیدواری از به نتیجه رسیدن گفتگوهای هسته‌ای ایران و گروه 1+5 و در نتیجه لغو تحریمهای اقتصادی گفت: امیدوارم گفتگو و مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 در پایان نتایج ملموس و مثبتی در بر داشته باشد و نتایج حاصل از آن منجر به لغو تحریمهای اقتصادی شود.

وی افزود: تحریم‌های اقتصادی مشکلاتی را برای اقتصاد کشور به وجود آورده که محدودیتهای بانکی و سرمایه‌گذاری از جمله این مشکلات است.

مستوفی تصریح کرد: در شرایط کنونی شرکتهای خصوصی برای سرمایه‌گذاری با مشکلاتی مواجه‌اند و رکود اقتصادی نیز برخی شرکتهای تولیدی را با موانعی روبرو کرده که لغو تحریمها می‌تواند راهگشای وضع موجود و تغییر دهنده شرایط فعلی باشد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: ایران کشوری توانمند با ذخایر عظیم نفت و گاز و نیروی جوان تحصیلکرده و دارای زیربناهای قوی و مناسب در منطقه خاورمیانه است و می‌تواند کشوری مناسب برای سرمایه‌گذاری خارجی قلمداد شود.

وی به رکود اقتصادی کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: امروز کشورهای غربی به دلیل مواجه با رکود اقتصادی به دنبال کشورهایی همچون ایران برای سرمایه‌گذاری هستند، بنابراین با جلب اعتماد چنین کشورهایی به راحتی می‌توانیم سرمایه‌های عظیمی را به اقتصاد کشور تزریق کنیم.

مستوفی ادامه داد: دنیا به ذخایر طبیعی ما از جمله نفت و گاز وابسته است، بنابراین لغو تحریمهای اقتصادی بدون شک درآمدهای نفتی ایران را افزایش خواهد داد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: متاسفانه در سالهای گذشته اعتماد سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در ایران با کاهش محسوسی مواجه شد که امیدواریم در دولت تدبیر و امید و لغو کامل تحریمهای اقتصادی، اعتماد سرمایه‌گذاری در ایران به فعالان اقتصادی خارجی بازگردد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *