کد خبر: 18620
تاریخ انتشار: 12:37 - 09 آذر 1393 - 2014 November 30
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خبر داد
خبرگزاری میزان- خبرگزاری میزان: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر این که تبدیل شهر تهران به «شهر انسان محور» از جمله توجه ویژه به «حمل و نقل انسان محور» در رأس برنامه های مدیریت شهری قرار دارد، گفت: امیدواریم تا پایان سال جاری تعداد خطوط شبانه ناوگان اتوبوسرانی در پایتخت افزایش یابد.

خبرگزاری میزان: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر این که تبدیل شهر تهران به «شهر انسان محور» از جمله توجه ویژه به «حمل و نقل انسان محور» در رأس برنامه های مدیریت شهری قرار دارد، گفت: امیدواریم تا پایان سال جاری تعداد خطوط شبانه ناوگان اتوبوسرانی در پایتخت افزایش یابد.

به گزارش میزان، سید جعفر تشکری هاشمی افزود: با توجه به تدابیر اندیشیده شده مبنی بر اجرای طرح ارتقای فرهنگ ترافیک در پایتخت با هدف نظم بخشی به عبور و مرور، در نخستین گام، کار ساماندهی سخت افزاری و اصلاح زیرساخت‏ های ترافیکی از جمله خط کشی های معابر را آغاز کرده ایم.

وی با اعلام این که برنامه در گام نخست در دو منطقه تهران آغاز شده است، تأکید کرد: در 20 منطقه دیگر تهران نیز در حال ساماندهی سخت افزاری و اصلاح زیرساختی ترافیک در مناطق خود هستند و به این ترتیب هر 22 منطقه تا پایان سال جاری، نسبت به رفع نقایص ترافیکی و مناسب سازی معابر مناطق خود اقدام می کنند.

عابران در گذرگاه پیاده نیز امنیت ندارند

معاون شهردار تهران با اشاره به این که برخی بی انضباطی ها در رفتارهای رانندگی، ریشه در فرهنگ ترافیک دارد، اظهار کرد: در بسیاری از کشورها حتی اگر گذرگاه عبور پیاده نیز وجود نداشته باشد، رانندگان به محض رؤیت عابر، متوقف می شوند و پس از عبور وی به حرکت ادامه می دهند، در صورتی که در کشور ما عابران حتی در گذرگاه  عبور پیاده نیز برای تردد ایمنی ندارند.

تشکری هاشمی با بیان این که بسیاری از تصادفات رانندگی، بر اثر استفاده از تلفن همراه توسط رانندگان ایجاد می‏ شود، تصریح کرد: رانندگانی که هنگام رانندگی حتی به وسیله هندزفری مشغول مکالمه با تلفن همراه هستند، عملکردی به مراتب خطرناک‏تر از افرادی دارند که از هشیاری لازم برخوردار نیستند و جان خود و جان دیگران را به خطر می اندازند.

وی با تأکید بر این که با توسعه نرم افزاری و سخت افزاری، در صدد هستیم تا ناوگان اتوبوسرانی را به گونه ای که مردم بتوانند به راحتی برنامه سفرهای درون شهری خود را با زمان حرکت اتوبوس های شهر تنظیم کنند توسعه دهیم، اضافه کرد: احداث و راه‏ اندازی خطوط بی‏آرتی، شکل جدیدی از خدمات ناوگان اتوبوسرانی را ارائه کرد و باعث نظم بخشی به خطوط اتوبوسرانی شد.

رنگ بندی اتوبوس ها سواد بصری را افزایش داده است
معاون شهردار تهران با اشاره به این که رنگ بندی اتوبوس های شهری با هدف تسهیل در شناسایی مسیرها برای شهروندان و به منظور خدمات دهی هر چه بهتر و بیشتر به شهروندان انجام شده، اظهار کرد: بر این مبنا، برای اتوبوس های هر یک از خطوط، نوارهایی با رنگ خاص در نظر گرفته شده تا به این ترتیب، علاوه بر زیبایی ظاهری، ارتباط بین این خطوط با یکدیگر همچنین با خطوط تندرو و حتی سایر مُدهای حمل و نقلی از جمله مترو با تکیه بر سواد بصری برای شهروندان مشخص شود.

تشکری هاشمی با بیان این که به منظور اطلاع رسانی به شهروندان و تسهیل در خدمات دهی به آنها، نسبت به تهیه و نصب نقشه‏های ویژه ای در ایستگاه های اتوبوس و داخل اتوبوس ها اقدام شده، تصریح کرد: در این نقشه ها با مجزا کردن هر خط از طریق رنگ جداگانه، ارتباط خطوط با یکدیگر با سایر ایستگاه ها و خطوط و دیگر مُدهای حمل و نقلی مشخص شده است.

وی با تأکید بر اقدامات ویژه در جهت فعال سازی سیستم گویای اعلام محل هر ایستگاه  در اتوبوس های شهری، اضافه کرد: این اقدام از جمله الزامات مربوط به شهروندان نابینا محسوب می شود و در جهت رفاه حال نابینایان عزیز جهت پیاده‏سازی این سیستم در ناوگان اتوبوسرانی در تلاش هستیم.

اتوبوس ها در سرِ خط منتظر تکمیل صندلی نمی مانند
معاون شهردار تهران با اشاره به لزوم ساماندهی ایستگاه های اتوبوس به عنوان یکی از مهم ترین شاخص های مبلمان شهری، اظهار کرد: نوسازی و بهسازی این ایستگاه ها به لحاظ گستردگی آن ها در همه نقاط شهر با بهره گیری از خلاقیت های هنری و زیبایی شناسانه، می تواند مکمل اقداماتی باشد که در جهت زیباسازی شهر انجام می شود.

تشکری هاشمی با بیان این که برنامه زمان بندی حرکت اتوبوس های شهری در خطوط اتوبوسرانی اجرایی شده، تصریح کرد: اکنون تمام خطوط به جدول زمان بندی مجهز شده اند و دیگر مانند گذشته، مبنای حرکت اتوبوس ها  در سرِ خط، بر اساس پر بودن یا پر نبودن صندلی‏ های آن نیست و هر اتوبوس بر مبنای برنامه زمان بندی و رأس ساعت مشخص، حرکت می کند و در سرِ خط منتظر تکمیل صندلی نمی ماند.

وی در پایان با تأکید بر گسترش طرح سرویس دهی شبانه ناوگان حمل و نقل عمومی در افزایش ایمنی شهر و شهروندان، خاطرنشان کرد: اکنون تنها خطوط بی آر تی به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند اما بر اساس مطالعات صورت گرفته، در برخی از خطوط اتوبوسرانی نیز برقراری سرویس دهی شبانه ضروری است که امیدواریم تا پایان سال جاری نسبت به توسعه این طرح که به ایمنی هر چه بیشتر تهران در ساعات شب کمک می کند، اقدام کنیم.

۱) نظرات ارسالی شما، پس از تایید توسط خبرگزاری ​میزان​ ​در سایت ​منتشر خواهد شد​.​
۲) خبرگزاری میزان٬ نظراتی را که حاوی توهین، هتاکی و افترا باشد را منتشر نخواهد کرد .
۳) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید .
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود ، پس از تعیین تکلیف نظر موضوع به اطلاع شما خواهد رسید .
نام:
ایمیل:
* نظر:
جامعه-خبر-وکیل آنلاین
جامعه-خبر-تلگرام
جامعه-خبر-وکیل آنلاین
جامعه-خبر-تلگرام
tr_cycle
آخرین اخبار گروه جامعه
جامعه-خبر-وکیل آنلاین
جامعه-خبر-تلگرام
عکس-جامعه-داخلی
عکس-جامعه-داخلی
عکس-جامعه-داخلی
جامعه-زندانیان