پزشکی قانونی مددکار دستگاه قضایی در کشف جرم

12:20 - 09 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۶۱۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: پزشکی قانونی مددکار دستگاه قضایی در کشف علمی جرم است.

: رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: پزشکی قانونی مددکار دستگاه قضایی در کشف علمی جرم است.

به گزارش ، محمدرضا حبیبی که در جمع مدیران پزشکی قانونی سراسر کشور در یزد سخن می گفت با اشاره به نقش پزشکی قانونی و نظریات تخصصی کار‌شناسان این سازمان در تصمیات قضایی اظهار کرد: موضوع کشف علمی جرم در حال حاضر یکی از موضوعات مهم و مطرح دنیاست.

وی افزود: پزشکی قانونی بازوی دستگاه قضایی در کشف جرم و اجرای عدالت است و این موضوع اهمیت کار در پزشکی قانونی را مسلم می‌سازد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد خاطر نشان کرد: پاسخ استعلامهای قضایی از پزشکی قانونی در بعضی از پرونده‌ها تأثیر مستقیم در رأی قاضی دارد و دقت نظر و اهتمام در پاسخ گویی سریع و دقیق در اجرای عدالت تأثیر به سزایی خواهد داشت.

این مقام قضایی اذعان داشت: در گذشته همواره از اقرار در بحث کشف جرائم و صدور رأی به عنوان شاه دلیل استفاده می‌شد، ولی امروزه با پیشرفت‌های سریع در حوزه علم و تکنولوژی و تجهیز پزشکی قانونی به این علوم و تجهیزات بحث کشف علمی جرم مطرح است که البته علوم دیگری هم در این زمینه ایفای نقش می‌کنند اما نقش پزشکی قانونی پر رنگ‌تر است.

حبیبی در پایان گفت: انتظار مقام معظم رهبری، دسترسی آسان آحاد جامعه به عدالت است که باید در این زمینه تلاش مضاعف صورت گیرد و یکی از سازمانهای موثر در تحقق آن پزشکی قانونی است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *