رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش ساعات کاری ادارات مالیاتی در روزهای پایانی خردادماه

18:40 - 25 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۵۸۵۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از افزایش ساعات کاری ادارات مالیاتی برای پاسخگویی و راهنمایی مؤدیان در روزهای پایانی خردادماه خبر داد.
به گزارش گروه اقتصاد ، سیدکامل تقوی‌نژاد رئیس کل سازمان امور مالیاتی با بیان افزایش ساعات کاری ادارات مالیاتی گفت: سازمان امور مالیاتی کشور برای تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمات مطلوب به مؤدیان مالیاتی در انجام تکالیف قانونی، به‌ویژه اطلاع‌رسانی، ارائه راهنمایی و پاسخگویی لازم برای دریافت اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی، اقدام به افزایش ساعات کاری ادارات مالیاتی کرده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: ادارات مالیاتی در روزهای شنبه مورخ 29 خرداد ماه تا دوشنبه 31 خردادماه تا ساعت 20 آماده پاسخگویی و راهنمایی مؤدیان مالیاتی خواهند بود.

بر پایه این گزارش، صاحبان مشاغل می‌توانند تا پایان خردادماه با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس WWW.TAX.GOV.IR نسبت به ارسال اظهارنامه و پرداخت مالیات به صورت الکترونیکی اقدام کنند.

اگر فردی در موعد مقرر اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه نکند، علاوه بر اینکه نمی‌تواند از معافیت‌ها و تسهیلاتی که در قانون پیش‌بینی شده استفاده کند، مشمول جریمه تسلیم نکردن اظهارنامه نیز می‌شود.

 تقوی نژاد پیش‌تر اعلام کرده بود: صاحبان مشاغلی که تا پایان خردادماه جاری نسبت به ارائه اظهارنامه مالیاتی خود اقدام کنند، مشمول شرایط توافق سازمان امور مالیاتی با اصناف می‌شوند.

این توافق با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی سال گذشته و برای حمایت از بخش تولید و تکریم مؤدیان مالیاتی انجام گرفته است.

در این توافق عنوان شده است مؤدیانی که اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 1394 خود را با تکمیل خلاصه وضعیت درآمد و هزینه به‌صورت الکترونیکی از طریق سامانه عملیات الکترونیکی مؤدیان مالیاتی در موعد مقرر قانونی تسلیم کنند، مشمول توافق هستند.
 
انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *