مأموریت تیم مذاکره کننده ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی غرب است

11:27 - 09 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۵۸۴
خبرگزاری میزان: دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به نتایج نشست وین و تمدید توافق ژنو به مدت 7 ماه گفت: مأموریت تیم مذاکره کننده ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی غرب است.

: دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به نتایج نشست وین و تمدید توافق ژنو به مدت 7 ماه گفت: مأموریت تیم مذاکره کننده ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی غرب است.

به گزارش گروه سیاسی ، محمدنبی حبیبی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت، اظهارکرد: با تمدید مذاکرات فصل دیگری از روشنگری جمهوری اسلامی برای افکار عمومی جهان پدید آمده است تا مردم جهان آمریکا و همپیمانان تبهکارش را بیشتر بشناسند.

وی افزود: ما تاکنون می‌یابیم که توافقی در کار نیست. غرب پشت مذاکرات هسته‌ای مقاصد خود را مبنی بر جلوگیری از پیشرفت ایران پنهان کرده است. تیم مذاکره کننده ما با ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی آمریکا دست آنها را رو کرده است.

حبیبی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجمع عالی بسیج بیان کرد: یکی از اهداف غرب تأمین امنیت رژیم صهیونیستی است. آنها نیک می‌دانند که اسرائیل مورد هدف هسته‌ای هیچ کس نیست. رژیم اشغالگر قدس را بمب هسته‌ای تهدید نمی‌کند، همین موشکهای حماس و حزب الله است که خواب خوش را برای آنها حرام کرده است. لذا ما هم معتقدیم چه توافق صورت بگیرد و چه نگیرد رژیم صهیونیستی ناامن‌تر می‌شود و این آمریکائیها هستندکه از عدم توافق ضرر خواهند کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: گره زدن مذاکرات هسته‌ای با مشکلات سیاسی اقتصادی و فرهنگی کشور از طرف هر کس صورت گیرد یک خطای بزرگ است.

وی ادامه داد: نباید به جامعه طوری القاء شود که اگر مذاکرات به نتیجه رسید مشکلات اقتصادی هم حل می‌گردد. حل مشکلات اقتصادی نیاز به تدبیر و مدیریت قوی در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی دارد. ظرفیت اقتصادی در کشور به اندازه‌ای است که ما می‎توانیم به همه مشکلات در این حوزه فائق آئیم.

حبیبی با اشاره به اینکه دولت در آذر ماه قرار است بودجه سال 94 را به مجلس بیاورد، اظهارکرد: دولت همان دقتی را که برای دادن بودجه به مجلس درموعد قانونی ملحوظ می‌دارد، همین دغدغه را در عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در بودجه سال اینده مصروف دارد.

وی افزود: اعداد و ارقام برای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی باید گویا باشد. نگاه به درون و استفاده از همه ظرفیتها برای به فعلیت رساندن اقتصاد مقاومتی باید مورد عنایت برنامه‌ریزان و مجریان اقتصادی دولت باشد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: مدیریت جهادی را اگر به اقتصاد مقاومتی منضم کنیم شاهد تحولات شگرفی در حوزه اقتصاد خواهیم بود. حزب موتلفه اسلامی از فراکسیون موتلفه اسلامی در مجلس نهم می‌خواهد و از همه نمایندگان انتظار دارد که در مورد بودجه 94، دقتی ویژه اعمال نمایند تا بودجه 94 بودجه مقاومتی شود و خیالات غرب را باطل نماید و ملت را امیدوار کند.

وی با اشاره به اینکه تولید نفت در آمریکا طی یکسال گذشته به دو برابر افزایش یافته است، گفت: آمریکا برای ضربه زدن به روسیه و ایران سعی می‌کند قیمت نفت را روز به روز پایین آورد. دولت در بودجه سال 94 باید به این مهم توجه کند و اتکاء بودجه به نفت را به شدت کاهش دهد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به خدمت بسیج در راه‌اندازی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در سراسر کشور بیان کرد: دولت باید از الگوی بسیج در اقتصاد مقاومتی الهام بگیرد و مدیریت جهادی را در همین مسیر عملیاتی کند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری کنگره بررسی مقابله با جریانهای انحرافی و تکفیری در جهان تاکید کرد: دو تن از مراجع عالیقدر قم حضرات آیات مکارم شیرازی و سبحانی در تدارک کنگره مقابله با جریانهای تکفیری پیش قدم شدند و موجی از آگاهی و روشنگری را با دعوت دانشمندان جهان اسلام به ایران پدید آوردند. ما این کار بزرگ را ارج می‌نهیم.

حبیبی افزود: واقعیت این است که جریان تکفیر نسبتی با اسلام ندارد و مأموریت آن مشوه نشان دادن چهره اسلام است.

وی تصریح کرد: جریان تکفیری یک جریان دست‌ساز آمریکا و رژیم صهیونیستی است و کسانی که این واقعیت را انکار کنند به نوعی با این جریان همنوایی دارند. مأموریت اصلی جریان تکفیری فروپاشی وحدت مسلمین و تسلط کفار بر جوامع اسلامی است. جریان تکفیری دقیقاً اجرای برنامه اسلام آمریکایی است و بدنبال حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی است. یکی از مأموریت‌های آنها مقابله با جریان مقاومت و انتفاضه اسلامی به نمایندگی از آمریکا و اسرائیل است.

حبیبی با اشاره به تحولات بحرین تصریح کرد: نهضت اسلامی در بحرین به طرف اوج بالندگی خود می‌رود. در انتخابات اخیر بحرین معلوم شد رژیم کنونی در بحرین مشروعیت سیاسی ندارد. مشارکت 25 درصدی در انتخابات با همه تهدید‌های حاکمان نشان داد حتی اهل سنت هم در این کشور از حاکمیت آل‎خلیفه حمایت نمی‌کند. امروز نهضت اسلامی علمای بحرین مورد حمایت علمای جهان اسلام قرار دارد و آنها از انزوای سیاسی بیرون آمده‌اند. امروز منزوی‌ترین حکومت در منطقه حکومت آل‎خلیفه در بحرین است.

دبیرکل موتلفه اسلامی در مورد تهاجم شدید دشمنان اسلام و حاکمان غاصب کشورهای اسلامی از جمله عربستان، علیه علمای اسلام، هشدار داد که احترام علمای اسلام یک اصل اسلامی و مورد سفارش پیامبر اعظم و همه اولیاء دین است.

حبیبی توطئه‌های سران سعودی علیه آیت‎الله النمر را محکوم کرد و از همه علمای اسلام خواست از شأن و جایگاه روحانیت اسلام دفاع کنند و به حاکمان عربستان و بحرین و سایر دولتهای مشابه اعتراض نمایند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد رای اعتماد مجلس به فرهادی گفت: رأی قاطع مجلس به فرهادی نشان داد مجلس روی اصول خود ایستاده است و از خط قرمز فتنه عبور نمی‌کند.

وی با اظهار تأسف از سانسور سخنان صریح و روشن فرهادی در دفاع از اصول اظهارکرد: اینکه روزنامه‌های زنجیره‌ای سخنان صریح فرهادی مبنی بر اینکه فتنه خط قرمز ماست و رهبری فصل‌الخطاب است را سانسور نمایند، دلیل آن است که آنها بر خلاف شعارها و ادعاها، اغراض و مقاصد خاصی را دنبال می کنند.

وی افزود: اینکه برخی مطبوعات «کد» بدهند که هنوز در مسیر فتنه هستند جالب است. باید هیئت نظارت بر مطبوعات در این زمینه تأملات خود را داشته باشد.

وی در پایان گفت: امروز دانشگاه نیاز به آرامش دارد تا چرخ پیشرفت علمی کشور را سریعتر بچرخاند. اقتدار علمی حرف اول ما در مبارزه با دشمنان اسلام است و امیدواریم وزیر جدید علوم به قولی که به مجلس در مرزبندی با فتنه‌گران داده است، پایبند باشد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *