محموله قاچاق ترانزيتی در گمرك كشف شد

17:30 - 25 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۵۸۳۱
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
کشف محموله قاچاق ترانزیتی در گمرک مأموران گمرک موفق به کشف یک محموله قاچاق ترانزیتی شدند.
به گزارش گروه اقتصاد ، این محموله از مرز دوغارون در استان خراسان رضوی وارد کشور گردیده و تحت عنوان گردو با پوست به وزن 30 تن و با سند ترانزیتی شماره 448983 به گمرک اظهار شده بود که پس از ترخیص و خروج از گمرک مزبور، 25 تن از گردوها در طول مسیر تخلیه و به طرز ماهرانه‌ای معادل همین مقدار گردو، سیمان جایگزین آن شده بود.

بر اساس این گزارش قرار بود این محموله از مرز باشماق به عراق ارسال شود که با هوشیاری و دقت مأموران حراست و همکاری سرویس ترانزیت گمرک باشماق کشف و توقیف شد.

این گزارش می‌افزاید: مأموران گمرک باشماق پس از ورود کانتینر حامل کالای تزانزیت خارجی به این گمرک به آن مشکوک شده و کانتینر را به مسیر ایکس‌ری (x-Ray) کامیونی هدایت کردند و ضمن پرتونگاری متوجه شدند که کالای داخل کانتینر با سند اظهارشده مغایرت دارد و معلوم شد که در قسمت جلوی کانتینر حدود 5 تن گردو قرار داده شده و مابقی با حدود 25 تن سیمان پر شده است.

این گزارش حاکی است ارزش این محموله 5 میلیارد ریال تعیین و پرونده متشکله در این زمینه جهت انجام مراحل قانونی به مرجع ذی‌صلاح ارجاع شد.

شایان ذکر است که ظرف ماه‌های گذشته مأموران گمرک باشماق کشفیات مختلفی داشته‌اند و با استفاده از دستگاه‌های ایکس‌ری (x-Ray) این مرز را برای قاچاقچیان ناامن ساخته‌اند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *