استمداد وزیر بهداشت از مجلس برای کمک به طرح سلامت/ 10درصد از بودجه طرح تحول سلامت را گرفته‌ایم

11:08 - 09 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۵۷۸
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: وزیر بهداشت و درمان خطاب به نمایندگان مجلس گفت: تمام بودجه وزارت را براساس یک واحد درصد در هر سال از مالیات بر ارزش افزوده تصویب کنید.

: وزیر بهداشت و درمان خطاب به نمایندگان مجلس گفت: تمام بودجه وزارت را براساس یک واحد درصد در هر سال از مالیات بر ارزش افزوده تصویب کنید.

به گزارش خبرنگار سیاسی میزان، در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی ماده 47 گزارش کمیسیون برنامه و بودجه درباره طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت نادر قاضی پور پیشنهاد حذف این ماده را مطرح کرد.

در این ماده پیشنهاد شده است که یک واحد درصد در هر سال از نرخ مالیات بر ارزش افزوده به عنوان مالیات سلامت به وزارت بهداشت پرداخت شود.

وزیر بهداشت و درمان که در جلسه علنی حاضر بود با این پیشنهاد مخالفت کرد و گفت: صحبت های آقای قاضی پور در جهتی که سهم مردم در مالیات و ارزش افزوده افزایش نیابد می تواند درست باشد، اما ما پیشنهاد داریم که تمام بودجه وزارت بهداشت را همین یک درصد بگذارید.

سید حسن قاضی زاده هاشمی  ادامه داد: در طرح تحول سلامت تاکنون کمتر از 10 درصد پول در اختیار ما قرار گرفته است.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه حتی یک درصد از بودجه اختصاصی در غیر مواردی که در قانون قید شده از جمله روستاها و عشایر استفاده نشده است، گفت: ما تعهد کرده ایم تا پایان سال نزدیک به 2 هزار خانه بهداشت روستایی را تکمیل کنیم و برای این امر نیاز به اعتبار داریم.

قاضی زاده هاشمی در بخشی از سخنانش خطاب به قاضی پور گفت: با توجه به شباهت نام فامیلی ما اجداد ما به هم می رسند ولی نمی دانم چرا رابطه ما هیچگاه وصل نمی شود.

به گزارش میزان، این پیشنهاد در صحن علنی مجلس به رای گذاشته شد، اما فقط 25 رای موافق داشت بنابراین به تصویب نرسید.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *