رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

به ۵۰۰ فروند هواپیما نیاز داریم / ۲۵ میلیارد دلار هواپیما خریدیم

17:56 - 24 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۵۵۶۱
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
برای نوسازی ناوگان هواپیمایی کشور و رقابت‌پذیری آن در منطقه و جهان، نیازمند ۴۰۰ فروند هواپیمای میان‌برد و دوربرد و یکصد فروند هواپیمای کوتاه‌برد هستیم.

به گزارش گروه اقتصاد ، آخوندی ادامه داد: برای نوسازی ناوگان هواپیمایی کشور و رقابت‌پذیری آن در منطقه و جهان، نیازمند ۴۰۰ فروند هواپیمای میان‌برد و دوربرد و یکصد فروند هواپیمای کوتاه‌برد هستیم که این به معنی ۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در کشور است.

وی تصریح کرد: در شرایطی که این میزان سرمایه‌گذاری یک رؤیا به نظر می‌رسید، همزمان با شروع مذاکرات هسته‌ای به طور موازی مذاکره برای تأمین هواپیما برای ناوگان ملی را آغاز کردیم و اینک با حذف تمام واسطه‌ها و دلال‌ها، پیش‌نویس خرید ۱۳۸ فروند ایرباس و ATR را امضا کرده‌ایم و در آینده نیز توافق با بوئینگ اعلام خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ارزش اسمی هواپیماهای خریداری شده ۲۵ میلیارد دلار است، خاطرنشان کرد: این اطمینان را می‌دهم که تمام مذاکرات فنی این کار، بر اساس برنامه زمانبندی در حال انجام است.

آخوندی ادامه داد: در این رابطه دست تمام دلال‌ها را قطع کرده‌ایم و به فروشندگان نیز گفته‌ایم که حتی یک سنت هم به دلال‌ها ندهند و نسبت به این مسئله متعهد باشند؛ در این شرایط طبیعی است که این دلال‌ها آسمان ریسمان کنند و علیه این قراردادها صحبت کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *