تشکیل یگان حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی/ رفع تصرف از 6 هکتار از اراضی محله برفی

13:11 - 24 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۵۳۶۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت‎الاسلام والمسلمین حمیدی از تشکیل یگان حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی در راه و شهرسازی خبر داد و گفت: 6 هکتار از اراضی محله برفی که در اختیار افراد سودجو قرار داشت رفع تصرف شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی از تشکیل یگان حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی  در راه و شهرسازی گفت: تشکیل این یگان برای پیشگیری از تصرفات و اجرای رفع تصرفات بسیار مفید و ارزنده است و بزودی در سراسر استان نیز این یگان تشکیل خواهد شد.
 
وی از ساماندهی اراضی دشت سمسور شهرستان ایرانشهر  و محله برفی شهرستان میرجاوه خبر داد و افزود: در دشت سمسور با ایجاد 17 تعاونی و عضویت 51 نفر از افراد واجد شرایط 300 هکتار از اراضی این منطقه ساماندهی و مجوز 17 فقره چاه مجاز با 150 لیتر آب دهی نیز صادر شده است.
 
رئیس شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی با تاکید بر جلوگیری از تصرفات جدید در دشت سمسور ادامه داد: باید از ادامه تصرفات در بقیه اراضی دشت سمسور جلوگیری به عمل آید و اجازه حفر چاه غیر مجاز نیز نداشته باشند.
 
وی بر برخورد قاطع دستگاه قضایی با متصرفان اراضی ملی تاکید کرد و افزود: 6 هکتار از اراضی محله برفی که در اختیار افراد سودجو قرار داشت رفع تصرف شد و مابقی هم در حال ساماندهی است.
 
حجت الاسلام حمیدی عنوان کرد: 556 فقره پرونده برای ساماندهی اراضی محله برفی تشکیل شده تا اسناد مالکیت این اراضی به مالکان حقیقی واگذار شود.
 
وی در پایان از مردم استان خواست تا به محض اطلاع از تصرفات اراضی ملی از طریق سامانه 114 آن را اعلام کنند تا یگان حفاظت و دستگاه قضایی جلوی تصرفات را بگیرند و همه با هم در حفظ سرمایه ملی تلاش کنیم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *