درآمد سازمان انرژی اتمی باید به خزانه واریز شود/ پرتوکاری جزو مشاغل سخت و زیان‌آور نشد

9:10 - 09 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۵۳۶
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: سازمان انرژی اتمی موظف شد درآمد حاصل از ارائه خدمات اکتشافی و آزمایشگاهی و پژوهشی خود و مؤسسات تابع را به حساب درآمد عمومی کشور (نزد خزانه داری کل) واریز کند.

: سازمان انرژی اتمی موظف شد درآمد حاصل از ارائه خدمات اکتشافی و آزمایشگاهی و پژوهشی خود و مؤسسات تابع را به حساب درآمد عمومی کشور (نزد خزانه داری کل) واریز کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی میزان، نمایندگان مجلس امروز یکشنبه 9 آذر در جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه درباره طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت با مواد 42 و 43 این قانون تصویب شد.

براساس ماده 42، سازمان انرژی اتمی ایران موظف است درآمد حاصل از ارائه خدمات اکتشافی و آزمایشگاهی و پژوهشی خود و مؤسسات تابع را به حساب درآمد عمومی کشور (نزد خزانه داری کل) واریز نماید. علاوه بر اعتبارات مصوب، از محل مبالغ واریزی نیز به میزانی که در قوانین بودجه سالانه تعیین می‌شود در اختیار سازمان مزبور قرار می‌گیرد تا طبق قوانین و مقررات صرف امور اکتشافی، آزمایشگاهی و پژوهشی گردد.

از 219 نماینده حاضر در جلسه 167 نماینده رای موافق، 8 نماینده رای مخالف و 3 نماینده رای ممتنع دادند.

براساس ماده 43، به سازمان انرژی اتمی ایران اجازه داده می‌شود به کارکنان شاغل در سازمان انرژی اتمی ایران، شرکتهای تابع و دستگاههای وابسته که در معرض اشعه و مواد پرتوزا می‌باشند با تأیید کمیسیون تشخیص پرتوکاری سازمان، طبق قانون حفاظت در برابر اشعه و آیین‌نامه اجرائی و دستورالعمل مربوط، فوق العاده کار با اشعه در دوران اشتغال پرداخت نماید.

از 221 نماینده حاضردر جلسه 158 نماینده رای موافق، 3 نماینده رای مخالف و 8 نماینده رای ممتنع دادند.

در جریان بررسی ماده 43 الحاق عبارت پرتوکاری جزو مشاغل سخت و زیان آور محسوب می شود مطرح شد که با تایید نمایندگان مجلس همراه نشد.

ابوترابی فرد گفت: این الحاقیه مغایر اصل 75 قانون اساسی است چرا که برای دولت بار مالی دارد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *