هدف گذاری برای صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهای منطقه

17:49 - 08 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۵۱۴
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: قائم ‌مقام وزیر نیرو اعلام کرد: صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران در صنعت آب و برق با توجه به زیر ساختهای موجود در حال افزایش است و آمادگی داریم تا با همکاری بخش خصوصی، حضوری فعالتر در بازارهای بین المللی بویژه کشورهای منطقه داشته باشیم.

: قائم ‌مقام وزیر نیرو اعلام کرد: صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران در صنعت آب و برق با توجه به زیر ساختهای موجود در حال افزایش است و آمادگی داریم تا با همکاری بخش خصوصی، حضوری فعالتر در بازارهای بین المللی بویژه کشورهای منطقه داشته باشیم.

به گزارش ، ستار محمودی افزود: ایران اکنون در ساخت انواع نیروگاه، سد تونل به خود کفائی رسیده است و همگام با این دستاورها در ساخت و بومی سازی بسیاری دیگر از تجهیزات و کالاهای مورد استفاده در صنعت آب و برق موفقیت های بسیار خوبی را به دست آورده است و حضور در ٤٠ کشور جهان نشان از اعتماد کشورهای دیگر به متخصصان و کارشناسان ایرانی دارد.

وی ادامه داد: استفاده از فناوریهای روز دنیا و توان بالای رقابتی ایران به یک عامل تاثیر گذار در صادرات خدمات فنی و مهندسی تبدیل شده است و در صورتی که بخش خصوصی بخواهد در طرح های توسعه ای در دیگر کشورها و به طور مشخص کشورهای همسایه حضور داشته باشد از آنها حمایت می کنیم و آماده همکاری هستیم.

محمودی ادامه داد: دانش و فناوری به‌طور دائم در حال تغییر و بازار ناپایدار و در حال رقابت است و در این حوزه کسانی می‌توانند در بازار دوام بیاورند که پویا و کارآمد باشند.

قائم مقام وزیر نیرو با بیان این که برای ارتقای بازار، انتقال دانش فنی، پژوهش و توسعه باید گسترش یابد گفت: شرکتها توان خود را با تشکیل کنسرسیوم‌ها می‌توانند تقویت کنند و سهم خود را در بازار افزایش دهند.

محمودی با اشاره به محور بودن مشارکت بخش خصوصی در برنامه ششم توسعه کشور، ادامه داد: دولت در برنامه ششم توسعه درصدد مقررات‌زدایی و تسهیل حضور شرکتهای خصوصی در اقتصاد کشور است و امیدواریم در پایان این برنامه، بخش خصوصی در اقتصاد کشور حضور قابل اطمینانی داشته باشد.

وی افزود: در زمینه طراحی، ساخت و اجرای نیروگاههای مختلف در ابعاد و ظرفیتهای متنوع، ایران اکنون یک کشور با قابلیتهای منحصر به فرد است و امید می رود بتوانیم در صنعت آب نیز همانند برق فعالیتهای برون مرزی خود را در آینده گسترش دهیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *