چرا سیاهپوستان آمریکا به اوباما بی اعتماد شدند؟

17:28 - 08 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۵۱۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: پس از تبرئه تبرئه پلیسی که یک سیاهپوست را به قتل رساند و قتل یک نوجوان 12 ساله سیاهپوست در شهر سنت لوئیس ایالت میسوری، سیاهپوستان این کشور اعتماد خود را نسبت به باراک اوباما از دست داده اند.

: بدنبال صدور حکم هیات عالی منصفه فرگوسن مبنی بر تبرئه پلیسی که یک سیاهپوست جوان آمریکایی را به قتل رسانده بود و پس از آن قتل یک نوجوان 12 ساله سیاهپوست در شهر سنت لوئیس ایالت میسوری، سیاهپوستان این کشور اعتماد خود را نسبت به باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا از دست داده اند.
به گزارش ، این رخدادها که نشان از سیاست تبعیض نژادی و پایمال کردن سیاهپوستان آمریکا توسط دولتمردان این کشور دارد، باعث برگزاری تظاهرات گسترده در شهرهای مختلف آمریکا و به دنبال آن بازداشت نزدیک به 400 تن توسط نیروهای پلیس شد.
اما ضرت و شتم تظاهرات کنندگان نمی تواند زخم مردم و بویژه سیاهپوستان آمریکایی را نسبت به رویکردهای کاخ سفید تغییر دهد.
"سرگی میخائیلف" کارشناس موسسه مطالعات راهبردی روسیه در این باره گفت: در اینجا دلسردی سیاهپوستان آمریکا از روندهای اجتماعی ـ سیاسی فعلی مشاهده می شود.
وی افزود: واضح است که سیاهپوستان هنگام انتخاب "باراک اوباما" به سمت رییس جمهور آمریکا امیدهای بسیار زیادی به وی بسته بودند که معلوم شد بیشتر در واقع خیالات واهی بوده اند".

میخائیلف خاطرنشان ساخت وضع اجتماعی سیاهپوستان آمریکا در دوره حکومت اوباما به هیچ وجه بهتر نشده است.

کارشناس ارشد روس در بخش دیگری اظهار داشت: مقامات آمریکا ضمن بی توجهی به مشکلات مردم این کشور و به خصوص سیاهپوستان به دخالت در امور داخلی دیگر کشور ها می پردازند.

سرگی میخائیلف ادامه داد: سران آمریکا همواره بر اساس اصل نادیده گرفتن مشکلات خود و بزرگ جلوه دادن مشکلات دیگران عمل کرده اند. این نکته از جمله در مورد واکنش ها و انتقادات واشنگتن نسبت چگونگی برگزاری انتخابات در دیگر کشورها صدق می کند.
وی گفت: سیستم حکومتی آمریکا به گونه است که دولتمردان این کشور از نقض حقوق سیاهپوستان حمایت می کنند و به همین دلیل از رای هیئت منصفه دادگاه (درباره بی گناهی مامور پلیس قاتل نوجوان سیاهپوست) دفاع کرده و خواهد گفت این رای دادگاه مستقل بوده و هیچ کاری نمی توان کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *