پذیرش دانشجو در دانشگاه ایرانیان غیر قانونی است/این دانشگاه هنوز مجوز ندارد

12:36 - 12 مرداد 1393
کد خبر: ۱۸۵۱
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: روز گذشته دانشگاه ایرانیان در اطلاعیه ای اعلام کرد به زودی ضوابط و شیوه خود برای پذیرش دانشجو در دوره‌ها، رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی را اعلام خواهد کرد؛ این در حالی است که مدیر کل دفتر آموزش عالی غیر دولتی وزارت علوم این اقدام را غیر قانونی عنوان می‌کند.

: روز گذشته دانشگاه ایرانیان در اطلاعیه ای اعلام کرد به زودی ضوابط و شیوه خود برای پذیرش دانشجو در دوره‌ها، رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی را اعلام خواهد کرد؛ این در حالی است که مدیر کل دفتر آموزش عالی غیر دولتی وزارت علوم این اقدام را غیر قانونی عنوان می‌کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی میزان، روز گذشته دانشگاه ایرانیان در اطلاعیه ای اعلام کرد که به زودی ضوابط و شیوه خود برای پذیرش دانشجو در دوره‌ها، رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی مربوط به مرحله اول را از طریق وبگاه اطلاع رسانی این دانشگاه اعلام خواهد کرد! این خبر در حالی مطرح شد که براساس گفته های یک مقام مسول در وزارت علوم این دانشگاه هیچ گونه مجوزی برای فعالیت ندارد.

در بخشی دیگر از این اطلاعیه آمده است: دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان، تصمیم خود برای راه اندازی چند رشته در گروه‌های مختلف آموزشی را به صورت مکتوب به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرده که تا این لحظه هیچ پاسخی دریافت نکرده است.

این ادعا در حالی مطرح می شود که کارن ابری نیا، مدیر کل دفتر آموزش عالی غیر دولتی وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی میزان، از این موضوع اظهار بی اطلاعی می کند و می گوید: مسئولان موسوم به دانشگاه ایرانیان هیچ گونه مکاتبه یا هماهنگی با وزارت علوم انجام نداده است؛ چرا تمامی موسسات در ابتدا برای دریافت مجوز باید به دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم مراجعه کنند.

مدیر کل دفتر آموزش عالی غیر دولتی وزارت علوم پذیرش دانشجو در این دانشگاه را غیر قانونی عنوان می کند و می گوید: شورای عالی انقلاب فرهنگی در گذشته مصوبه ای برای این دانشگاه صادر کرده بود اما مدتی بعد آن مصوبه را ملغی اعلام کرد.

گفتنی است؛ دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان عنوانی است که محمود احمدی نژاد و نزدیکانش در سال های پایانی دولت خود برای تاسیس یک دانشگاه برگزیدند تا بعنوان دانشگاهی غیر انتفاعی و غیر دولتی فعالیت کند؛ این در حالی است که وزارت علوم بارها اعلام کرده که فعالیت این دانشگاه به دلایل مختلف از جمله طی نکردن موازین قانونی غیر مجاز است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *