حمله با بمب آتش زا به یکی از مخوف ترین زندان های جهان

17:18 - 08 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۵۰۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: زندان " دیار بکر " که یکی از زندان های بسیار مخوف و مرگبار در جهان به حساب می آید صبح امروز هدف حمله افراد ناشناس قرار گرفت و به آتش کشیده شد.

: زندان " دیار بکر " که یکی از زندان های بسیار مخوف و مرگبار در جهان به حساب می آید صبح امروز هدف حمله افراد ناشناس قرار گرفت و به آتش کشیده شد.
به گزارش به نقل از رسانه های ترکیه، آتش سوزی در این زندان که در محله شناخته شده " مولانا هالیت" منطقه "باغلار" در شهر دیار بکر ترکیه واقع است بدنبال پرتاب چندین بمب آتش زا توسط افراد ناشناس بوقوع پوست و به شدت گسترده شد.
بمب های آتش زا که به سوی صحن زندان پرتاب شده بود انفجارهای مهیبی نیز بهمراه داشت.
این بمب ها که به باغچه زندان اصابت کرده باعث انفجارهای قوی در زندان شده است.

هویت افراد مهاجم هنوز مشخص نشده است و ماموران پلیسی که به منطقه عازم شده اند نتوانستند شواهدی مبنی بر تشخیص هویت این افراد به دست بیاورند.

طی چند روز گذشته و در سالگرد تاسیس حزب پ.ک.ک، شهر دیاربکر صحنه گردهمایی‌های هواداران پ.ک.ک بود که در برخی از این مراسم‌ها، با دخالت پلیس درگیری هایی نیز رخ داد.
شبکه خبری " صدای روسیه " اخیرا طی گزارشی در معرفی مخوف ترین زندان ها در جهان،‌ زندان دیار بکر را نیز بسیار مخوف ومرگبار خواند.
صدای روسیه در این باره نوشته بود: زندان بسیار مخوف "دیار باکر" در جنوب شرقی ترکیه قرار دارد. این زندان در سال 1980 میادی راه اندازی شد. جدای از شکنجه های جسمی که بر روی زندان اعمال می شود، شکنجه ی روحی و تخریب شخصیتی زندانیان، این زندان را به یکی از مخوف ترین زندان های دنیا تبدیل کرده است.
زندان دیار باکر به دو بخش تقسیم می شود. ظرفیت بخش " ای " برای 744 زندانی و بخش "دی " برای 688 زندانی در نظر گرفته شده است ولی شمار بسیار بیشتری در این مکان نگهداری می شوند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *