تعرفه پروازهای عبوری از آسمان ایران بازنگری می‌شود

17:11 - 08 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۵۰۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون عملیات هوانوردی، با اشاره به بهبود شرایط پروازهای عبوری در آسمان عراق اعلام کرد: به منظور حفظ شرایط در حجم پروازهای عبوری ایران در تلاش هستیم تعرفه شارژ پروازهای عبوری را کاهش دهیم.

: معاون عملیات هوانوردی، با اشاره به بهبود شرایط پروازهای عبوری در آسمان عراق اعلام کرد: به منظور حفظ شرایط در حجم پروازهای عبوری ایران در تلاش هستیم تعرفه شارژ پروازهای عبوری را کاهش دهیم.

ابراهیم شوشتری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، با ‌بیان اینکه دریافت هزینه نشست و برخاست هواپیما‌ها، اجاره اماکن و درآمد پروازهای عبوری، سه منبع اصلی تأمین درآمد شرکت فرودگاه‌هاست اضافه کرد: به منظور حفظ شرایط تعداد پروازهای عبوری تعرفه‌ها را چنان کاهش می‌دهیم که رقابت برای دیگر غیرممکن کنیم.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌‌های کشور، با بیان این که شرکت فرودگاه‌های کشور جزو معدود شرکت‌هایی است که از محل پروازهای عبوری ارز به خزانه کشور واریز می‌کند افزود: پرواز‌های عبوری از فضای کشور بستری برای کسب درآمدهای ارزی است.

معاون شرکت فرودگاه های کشور، با اشاره به اینکه به دلیل افزایش غیر قابل تصور پروازهای عبوری حدود 11 مسیر هوایی جدید تاسیس شده است گفت: در حال حاضر 66 راه هوایی سنتی و 37 راه هوایی ماهواره ای داریم که در مجموع 61 هزار و 776 کیلومتر راه هوایی داریم.

شوشتری با اشاره به اینکه راه های هوایی سنتی برای هواپیماهای قدیمی است که به ایستگاه‌های زمینی متصل می شوند اضافه کرد: اما هواپیماهای جدید ناوبری دقیقی دارد نیاز به تجهیزات زمینی ندارند و از تجهیزات ماهواره ای استفاده می کنند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *