قوه قضائیه نبض سلامت سیستم اداری کشور است

15:36 - 08 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۴۹۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به آیه " العدل اساس الملک " گفت: قوه قضائیه یکی از مهمترین ارکان حاکمیتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نبض سلامت سیستم اداری کشور است.

: رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به آیه " العدل اساس الملک " گفت: قوه قضائیه یکی از مهمترین ارکان حاکمیتی نظام  مقدس جمهوری اسلامی ایران و نبض سلامت سیستم اداری کشور است.

به گزارش ، یدالله موحد با تاکید بر اینکه قوه قضاییه مهم‌ترین ارکان حاکمیتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد : کارآمدی و ناکار آمدی سایر دستگاه‌ها رابطه مستقیم با روند فعالیت دستگاه قضایی دارد . نبض سلامت سیستم اداری کشور ، قوه قضائیه است و سلامت حضور اجتماعی مردم  بستگی به نوع عملکرد دستگاه قضایی دارد .

نماینده عالی دستگاه قضایی در استان کرمان افزود: قوه قضائیه باید با همکاری و هماهنگی سایر ارکان نظام به طور قاطع با اخلالگران امنیت اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی جامعه مبارزه کند تا آرامش و عدالت را به ملت هدیه دهد.

این مقام قضایی پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی و توسعه و تحقق عدالت، نظارت بر حسن اجرای قانون را از ماموریت‌های مهم قوه قضائیه برشمرد و تصریح کرد : قوه قضائیه باید در خصوص این ماموریت‌ها مسئولیت‌پذیر ، متعهد و پاسخگو باشد.

موحد با بیان اینکه امروزه فناوری اطلاعات جزء لاینفک دستگاه عدالت کشور شده است ، اذعان کرد : باید از فناوری‌های نوین در جهت انجام سریع‌تر و دقیق‌تر رسیدگی به پرونده‌ها استفاده گردد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد : اعتبار معنوی دستگاه قضائی با داشتن حس مسئولیت‌پذیری، پویایی و کارآمدی و با داشتن حسن خلق با مراجعان و خلاقیت فردی حفظ خواهد شد.

یدالله موحد یادآورشد: قضات باید به طور مستمر دانش حقوقی خود را افزایش دهند و در بحث کشف جرم اهتمام ویژه‌ای داشته باشند. همچنین با مطالعه بر روی فرآیند‌ دادرسی و خلاقیت کاری در جهت ارتقاء جایگاه دستگاه قضائی استان تلاش کنیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *