ایران برای توسعه همکاری‌های علمی و دانشگاهی با سنگاپور آمادگی دارد

15:30 - 08 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۴۹۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان : رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و سنگاپور با بیان اینکه ارتباطات پارلمانی می تواند به توسعه روابط فیمابین در سایر عرصه ها کمک کند، افزود: گروه دوستی پارلمانی ایران و سنگاپور برای کمک به توسعه و تقویت همکاری های دو کشوردرعرصه های علمی و دانشگاهی آمادگی دارد.



: رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سنگاپور با بیان اینکه ارتباطات پارلمانی می تواند به توسعه روابط فیمابین در سایر عرصه ها کمک نماید ، افزود: گروه دوستی پارلمانی ایران و سنگاپور برای کمک به توسعه و تقویت همکاری های دو کشوردرعرصه های علمی و دانشگاهی آمادگی دارد.

به گزارش  گروه سیاسی خبرگزاری  میزان، غلامرضا مصباحی مقدم رئیس گروه دوستی و پارلمانی ایران و سنگاپور پنجشنبه 6 آذر با هاوازی دایپی وزیر علوم و آموزش سنگاپور دیدار و گفت وگو کرد.

مصباحی مقدم در ابتدای این دیدار با تاکید بر اهمیت توسعه همکاریهای علمی و آموزشی میان دانشگاه ها و مراکز علمی- تحقیقاتی ایران و سنگاپور، گفت: پیشرفتهای علمی و پژوهشی اساتید و دانشجویان ایرانی در حوزه های مختلف و تبادل تجربیات دو کشور در این زمینه می تواند در توسعه و تقویت مراودات علمی، فرهنگی و آموزشی ایران و سنگاپور نقش موثری داشته باشد.


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر درمجلس شورای اسلامی، تصریح کرد : تسهیل در امر تبادل استاد و دانشجو میان ایران و سنگاپور و همکاری های مشترک علمی و تحقیقاتی میان مراکز دانشگاهی و پژوهشی دو کشور در افزایش سطح علمی دانشگاه ها و گسترش همکاریهای فیمابین در این حوزه اهمیت فراوانی دارد.

رئیس گروه دوستی- پارلمانی ایران و سنگاپور در دیدار با وزیر علوم این کشور با بیان اینکه ارتباطات پارلمانی به توسعه روابط فیمابین در سایر عرصه ها کمک می کند، از آمادگی گروه دوستی پارلمانی ایران و سنگاپور برای کمک به توسعه و تقویت همکاری های دو کشور درعرصه های علمی و دانشگاهی خبر داد.

عضو کمیته جذب اساتید دانشگاههای کشور، در پایان این دیدار نسبت به گسترش همکاری های علمی، آموزشی و تحقیقاتی دو کشور ابراز امیدواری کرد.

هاوازی دایپی وزیر علوم و آموزش سنگاپور نیز در این دیدار با اشاره به پیشرفتهای ایران در زمینه های علمی و تحقیقاتی گفت: توسعه ارتباطات علمی و دانشگاهی با ایران به عنوان یکی از کشورهای موفق و پیشرفته در زمینه علمی مورد توجه دولت و وزارت علوم و آموزش سنگاپور قرار دارد.

وی با اشاره به حضورموفق دانشجویان ایرانی در دانشگاه های سنگاپور ، افزود: دانشجویان ایرانی از هوش و استعداد بالایی برخوردارند و تحصیل آنها می تواند به توسعه و پیشرفت علمی و تحقیقاتی در دو کشور کمک نماید.

وزیر علوم و آموزش سنگاپور در پایان این دیدار از آمادگی کشورش برای کمک به تقویت هر چه بیشتر همکاری های دو کشور در زمینه های علمی- آموزشی و تحقیقاتی و افزایش تبادل اساتید و دانشجویان میان دانشگاه های دو کشور خبر داد./


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *