رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نهادهای نظارتی در پیشگیری از مفاسد تاثیرگذارند

15:14 - 08 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۴۹۰
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس‌کل دادگستری استان‌ مازندران گفت: نهادهای نظارتی از جمله سازمان بازرسی در پیشگیری از مفاسد نقش موثری دارند.

: رئیس‌کل دادگستری استان‌ مازندران گفت: نهادهای نظارتی از جمله سازمان بازرسی در پیشگیری از مفاسد نقش موثری دارند.

به گزارش ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی تقوی فرد در جلسه شورای قضایی که در سازمان بازرسی استان مازندران برگزار شد، با تاکید بر نقش نهادهای نظارتی از جمله سازمان بازرسی در پیشگیری از مفاسد گفت: برنامه‌ریزی دقیق، به ‌موقع و درست، موجب جلوگیری از مفاسد اداری و در نهایت اصلاح امور و توسعه استان خواهد شد.

این مقام قضایی بر استفاده از کارشناسان متخصص در فرآیند بازرسی تاکید کرد و افزود: بازرسی‌های منظم و مستمر، تأثیر‌گذاری مطلوبی در سلامت و ارتقای نظام اداری در ارائه خدمات به مردم خواهد داشت.

وی در ادامه تاکید کرد: می توان با استفاده از رسانه و مطبوعات در ارتقای آگاهی های عمومی و همچنین کاهش جرایم و مفاسد اداری تاثیرگذار بود.

رئیس ‌کل دادگستری استان‌ مازندران همچنین تعامل بین دستگاه قضایی و سازمان های تابعه را در رفع مشکلات موجود موثر دانست.

مدیرکل بازرسی استان ‌مازندران نیز در این جلسه به معرفی گروه‌های پنج‌گانه بازرسی ‌کل استان پرداخت و بر تخصص کارشناسان آن تأکید کرد.

سید‌حسن میری ‌قلعه‌ سری، هدف از بازرسی را ایجاد اثر‌گذاری مطلوب در دستگاه‌ها دانست و تصریح کرد: رویکرد بازرسی مستمر در دستگاه‌های اجرایی، کاملاً نظارتی است.

وی همچنین به بازرسی‌های فوق‌العاده و موردی اشاره و بیان کرد: بازرسی‌های فوق‌العاده به ‌دلیل اهمیت آن و طی فرآیندهای مشخص از جمله موافقت رئیس سازمان بازرسی‌کل‌ کشور قابل اجراست و بازرسی‌های موردی، طبق قانون پس از کسب شواهد مرتبط با موضوع اجرا خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مازندران نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات درون و برون سازمانی دادگستری، خاطرنشان کرد: فعالیت های انجام شده در راستای اجرای احکام، کاهش اطاله دادرسی، کاهش فرآیند دادرسی و کاهش جمعیت کیفری می باشد.

وحید براری از فعالیت های این معاونت در 3 حوزه فرهنگی، اجتماعی و حقوقی در راستای پیشگیری از وقوع جرم خبر داد.

شایان ذکر است سازمان بازرسی کل کشور به منظور نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه‌های اداری و در اجرای اصل 174 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، زیر نظر رئیس قوه قضاییه فعالیت می نماید.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *