افزایش ساخت سوئیت‌های 25 متری در تهران/ قیمت رهن میانگین 20 تا 30 میلیون تومان

12:22 - 12 مرداد 1393
کد خبر: ۱۸۴۹
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو انجمن انبوه سازان استان تهران از افزایش ساخت سوئیت های 25 متری در تهران به دلیل افزایش بی رویه قیمت مسکن خبر داد.

: عضو انجمن انبوه سازان استان تهران از افزایش ساخت سوئیت های 25 متری در تهران به دلیل افزایش بی رویه قیمت مسکن خبر داد.

محمد علی ربانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، افزایش ساخت واحدهای کوچک را در تهران متاثر از سیاست دولت یازدهم در زمینه ساخت مسکن اجتماعی اعلام کرد و گفت: سوئیت‌های 25متری به عنوان واحدهای مجردی در تهران استفاده می‌شود.

عضو انجمن انبوه سازان استان تهران، از سونامی افزایش قیمت مسکن تا پایان سال جاری خبرداد و افزود: به علت توقف تولید مسکن از سوی دولت تا پایان سال شاهد افزایش بی‌رویه قیمت در بخش خرید و اجاره خواهیم بود.

ربانی، از عدم تعادل در روند عرضه و تقاضای مسکن در سال جاری خبر داد و گفت: ما سالیانه نیازمند ساخت 180 تا 200 هزار واحد مسکونی هستیم که هم اکنون این روند از سوی دولت متوقف شده است این در حالی است که همچنان تقاضا رو به افزایش است.

عضو انجمن انبوه سازان استان تهران، افزود: عدم توجه به افزایش قیمت ها باعث می شود که پروژه‌ها از حالت فعالیت خارج شوند.

به گفته ربانی، افزایش متری 100هزار تومان بر اساس بخشنامه فعلی نمی تواند جایگزین افزایش قیمت های فعلی در حوزه مسکن باشد و انبوه سازان با این درصد افزایش قیمت راضی نیستند.

عضو انجمن انبوه سازان استان تهران، با بیان اینکه همچنان پروژه ها در حالت بلاتکلیفی به سر می برند گفت: باید توجه داشت که افزایش قیمت دستمزدها 200درصد، مصالح ساختمانی هر ساله بین400درصد و در آهن آلات و برخی موارد دیگر 300درصد افزایش قیمت داریم.

دبیر انجمن انبوه سازان قم در خصوص اینکه دولت چه برنامه هایی در راستای کنترل قیمت مسکن در آینده خواهد داشت افزود: دولت جدید تاکنون برنامه ای را در تولید مسکن ارائه نکرده و چنانچه کوچکترین روزنه برای خروج مسکن از حالت رکود اتفاق افتد، افزایش قیمت ها را مشاهده خواهیم کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *