رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بورس 830 واحد افت کرد/ ارزش معاملات 3 هزار میلیارد ریال

15:03 - 08 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۴۸۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: شاخص کل بورس در اولین روز معاملاتی هفته 830 واحد افت کرد و به کانال 73 هزار واحد رسید.

: شاخص کل بورس در اولین روز معاملاتی هفته 830 واحد افت کرد و به کانال 73 هزار واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، شاخص کل هفته گذشته سقوط 1872 واحدی را تجربه کرد که به دنبال این کاهش امروز نیز در اولین روز معاملاتی هفته (شنبه) شاخص کل 830 واحد دیگر نیز افت کرد که در مجموع بورس 2702 واحد سقوط کرده است که در پایان معاملاتی امروز شاخص کل در ارتفاع 73 هزار و 245 واحد ایستاد.

در پایان معاملات امروز بورس یک میلیارد و 394 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 3 هزار و 664 میلیارد ریال در تعداد 122 هزار مورد معامله شد.

همچنین شاخص صنعت 549 واحد، شاخص بازار دوم 1563 واحد و شاخص بازار اول 622 واحد کاهش را ثبت کرد.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو)، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان)، معدنی‌وصنعتی‌چادرملو (کچاد)، بانک ملت (وبملت) و بانک پاسارگاد (وپاسار) بیشترین تاثیر منفی را بر نماگرهای بورس داشتند.

در این میان بیشترین ارزش معاملات در بورس متعلق به نمادهای پارس خودرو، بانک صادرات و تراکتور سازی ایران بود.

همچنین بیشترین حجم معاملات نیز متعلق به نمادهای تراکتور سازی ایران، پارس خودرو و ماشین سازی اراک بود.

در بازار اولین روز کاری هفته، خودرویی ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات توانستند در صدر برترین گروه های صنعت بایستند. پس از آن گروه مالی و ماشین آلات برترین گروه های صنعت امروز بودند. همچنین دو گروه محصولات فلزی و ماشین آلات شاهد بیشترین رشد شاخص بودند

صدرنشینی بازار امروز نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای ایران یاساتایر، ماشین سازی اراک، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی،پست بانک،لنت ترمز ایران، معادن بافق و نفت پارس بود.

در مقابل نمادهای بین المللی توسعه ساختمان، سامان گستر اصفهان، پتروشیمی فارابی، فیبر ایران، چادرملو، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی و بانک پارسیان با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

در پایان معاملات امروز سهامداران برای خرید سهام شرکت های نفت پارس، ماشین سازی اراک، پست بانک، ایران یاساتایر،گلوکوزان،سرمایه گذاری پارس توشه و کالسیمین سنگین ترین صف های خرید را تشکیل دادند.

در مقابل نمادهای سرمایه گذاری رنا، ایران خودرو، بانک تجارت، سایپا، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، سرمایه گذاری سایپا و مپنا با طولانی ترین صف های فروش به کار خود ادامه دادند.

اما در بازار روز شنبه نمادهای هلدینگ خلیج فارس، فولاد مبارکه، تاپیکو، هلدینگ پارسیان، چادرملو، بانک ملت و بانک پاسارگاد با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص افت 830 واحدی این متغیر را رقم زدند. به این ترتیب شاخص کل در عدد 73هزار و 245 به کار خود پایان داد.

فرابورس نیز با 5 واحد کاهش به 829 واحد رسید که قاسم ایران (قاسم) و شرکت بهمن لیزینگ (ولبهمن) بیشترین تاثیر مثبت و س. توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) و بانک دی بیشترین تاثیر منفی را داشتند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *