معطوف شدن به تأمین حداقل‌ها آفت بزرگی برای پیشرفت علمی سازمان است

14:06 - 08 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۴۷۲
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به اهمیت و حساسیت فعالیت‌های سازمان اظهار داشت: حرکت علمی پیشرو و به روز بودن دانش و معلومات از جمله نیازهای قطعی سازمان است، بنابراین معطوف شدن توان سازمان به تأمین حداقل‌ها آفت بزرگی برای رشد توان علمی و خدمت رسانی سازمان محسوب می شود.

: رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به اهمیت و حساسیت فعالیت‌های سازمان اظهار داشت: حرکت علمی پیشرو و به روز بودن دانش و معلومات از جمله نیازهای قطعی سازمان است، بنابراین معطوف شدن توان سازمان به تأمین حداقل‌ها آفت بزرگی برای رشد توان علمی و خدمت رسانی سازمان محسوب می شود.

به گزارش ، شجاعی صبح امروز در مراسم افتتاحیه سی‌امین همایش مدیران که در استان یزد برگزار شد، با اشاره به سختی کار در پزشکی قانونی، کارکنان و پزشکان این سازمان را افرادی خدوم و از سخت‌کوش‌ترین اقشار جامعه دانست که با وجود تمامی کاستی ها با تلاش مضاعف به بهترین نحو به ارائه خدمت مشغولند.

رییس سازمان پزشکی قانونی با اشاره به برخی مشکلات سازمان به ویژه محدودیت های اعتباری و ضعف مفرط در بعد فضای فیزیکی تصریح کرد: با تلاش های انجام شده بخشی از این مشکلات در سال‌های اخیر برطرف شده است اما رفع کامل آن در تمامی استان‌ها نیازمند همکاری دستگاه های ذیربط است.

دکتر شجاعی با انتقاد از نبود ساز وکار واحد برای تعیین و پرداخت حق الزحمه پزشکان در تمامی دستگاه ها با وجود صعوبت کار، کمبود نیروی پزشک و شبانه روزی بودن این خدمات در سازمان، تفاوت پرداخت های پزشکان سازمان پزشکی قانونی با سایر دستگاه ها را از مشکلاتی دانست که موجب افت انگیزه ورود پزشکان به این سازمان و مانع افزایش توان خدمت رسانی به مراجعین شده است.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی نرم افزار تخصصی معاینات سازمان در سراسر کشور و نیز برگزاری جلسات هیئت امنای بانک هویت ژنتیک ایران ابراز امیدواری کرد اعتبارات لازم برای تجهیز و آغاز جمع آوری گسترده اطلاعات ژنتیک گروه های هدف تخصیص یابد.

رییس سازمان با اشاره به عملیاتی شدن طرح دادپزشک، اجرای این طرح را حرکتی برای پیشگیری از تخلفات احتمالی، دقیق تر شدن فرآیند صدور گواهی های فوت، تجمیع اطلاعات گواهی ها و دستیابی به نظام جامع اطلاعات مرگ و میر در کشور، کاهش مشکلات مردم و سردرگمی آنان و جلوگیری از ارجاع بی مورد مردم به سازمان پزشکی قانونی دانست.

امروزه کشف جرم موضوعی علمی است
در ادامه حبیبی رییس کل دادگستری و رییس شورای قضایی استان با اشاره به اهمیت نقش پزشکی قانونی در کشف جرم گفت: همواره در کشف جرایم از اقرار به عنوان کلید اصلی مطرح یاد می شده اما در حال حاضر در دنیا موضوع کشف علمی جرم مطرح است؛ لذا اقرار به نوعی تحت الشعاع قرار گرفته و همین امر اهمیت کار کارشناسی پزشکی را در کشف علمی جرم و ودادرسی های قضایی نشان می دهد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *