رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ماجرای "روزۀ 3 ساعته در عمان" چیست؟ +تصاویر

9:33 - 23 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۴۷۰۹
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
وزارت گردشگری عمان، به خبر روزه داری مردم یک روستای این کشور به مدت 3 ساعت، واکنش نشان داد.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از العالم، روزنامه ها ادعا کردند که روستای "وکان" واقع در فاصلۀ 150 کیلومتری مسقط پایتخت عمان، کوتاه ترین ساعت روز را در دنیا دارد و خورشید در این روستا ساعت 11 صبح طلوع و ساعت 14:30 غروب می کند.

وزارت گردشگری عمان این موضوع را تکذیب و وزارت اوقاف و امور دینی این کشور نیز چنین چیزی را محال اعلام کرد و توضیح داد که حتی اگر دیدنِ خورشید در بعضی از مناطق کوهستانی امکان پذیر نباشد، این به معنی طلوع نکردنِ خورشید در آن مناطق نیست.

شایعۀ سه ساعته بودنِ روزه در این روستا در حالی شدت گرفته بود که کشورهای عربی اطراف این کشور، در ماه رمضانِ امسال، 15 ساعت در روز روزه می گیرند.

وکان، روستایی کوهستانی در عمان است که در دشت مستل در ولایت نخل در استان الباطنۀ جنوبی واقع شده است و 2000 متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

مردم این روستای کوچک و کوهستانی، به سبب موقعیت جغرافیایی، تنها سه ساعت می توانند آفتاب را ببینند و همین مساله، سبب بروز این گمان شده بود که مردم این روستا، تنها سه ساعت روزه می گیرند.

تصاویری از این روستای زیبا را مرور می کنیم:

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



نسترن مینائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
0
0
سلام من میخواستم برم به این روستا چندماه بمونم روزه هایی که ازسالهای قبل قضا شده بگیرم حیف که خبر درست نبوده
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *