مردم از ترس گرانی شروع به ذخیره ارزاق ضروری کرده‌اند

14:02 - 08 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۴۶۹
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون انرژی مجلس از افزایش حامل‌های انرژی در سال آینده خبر داد و اعلام کرد: مردم از ترس گرانی‌ها ناشی از افزایش قیمت بنزین و دیگر حامل‌های انرژی شروع به ذخیره ارزاق ضروری کرده‌اند.

: عضو کمیسیون انرژی مجلس از افزایش حامل‌های انرژی در سال آینده خبر داد و اعلام کرد: مردم از ترس گرانی‌ها ناشی از افزایش قیمت بنزین و دیگر حامل‌های انرژی شروع به ذخیره ارزاق ضروری کرده‌اند.

امیرعباس سلطانی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان از کاهش قیمت نفت در ماه های آتی خبر داد و اعلام کرد: پیش بینی می شود با سیاست هایی که عربستان و آمریکا در روند کاهش قیمت نفت در پیش گرفته اند قیمت نفت از 70 دلار فعلی به 60 دلار تنزل یابد.

وی با انتقاد از تداوم سیاست کاهش قیمت نفت از سوی آمریکا و عربستان اعلام کرد: تنزل قیمت نفت با توجه به فرا رسیدن فصل زمستان منطقی نیست و تنزل قیمت آن طولانی نخواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص تعیین قیمت نفت در بودجه سال آینده عنوان کرد: با توجه به کاهش قیمت نفت نمایندگان مجلس خواستار تعیین قیمت نفت 80 دلار در بودجه سال آینده هستند.

وی در خصوص در خصوص افزایش قیمت حامل های انرژی در سال آینده اعلام کرد: افزایش قیمت بنزین و گرانی حامل های انرژی، تورم بالای 40 درصد به همراه دارد و قطعا بر معیشت مردم تاثیر منفی خواهد داشت. حتی گرانی بنزین از لحاظ روانی نیز بر زندگی مردم و بازار تاثیرگذار خواهد بود. از هم اکنون برخی مردم از ترس گران شدن اقلام مورد نیاز خود در سال آینده، شروع به خرید ارزاق ضروری خود کرده اند.

سلطانی، تاکید کرد: بهای بنزین زمانی باید افزایش یابد که به آشفتگی قیمتها در سایر بازار کالاها و اجناس ضروری مردم دامن نزند و بستری برای اجحاف به مردم فراهم نشود. مردم چه به لحاظ روانی و چه از نظر معیشتی و با توجه به تجارب قبلی که گرانی در کاهش مصرف بی‌تأثیر بوده است، با افزایش قیمت بنزین مخالف هستند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *