تحقق امر پیشگیری در گرو تعامل دستگاه‌های اجرایی است

12:29 - 08 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۴۴۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی گفت: اگر همه دستگاه‌ها در سطح ملی در زمینه پیشگیری از وقوع جرم همکاری کنند، برنامه‌های این حوزه به نحو مطلوب‌تری اجرا خواهد شد و در صورتی که همکاری و تعاملات دستگاه‌های اجرایی نباشد امر پیشگیری از وقوع جرم نتیجه نخواهد داد.

: اگر همه دستگاه‌ها در سطح ملی در زمینه پیشگیری از وقوع جرم همکاری کنند، برنامه‌های این حوزه به نحو مطلوب‌تری اجرا خواهد شد و در صورتی که همکاری و تعاملات دستگاه‌های اجرایی نباشد امر پیشگیری از وقوع جرم نتیجه نخواهد داد.

رضا مسعودی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی در رابطه با آمار جرایم در استان آذربایجان شرقی افزود: پرونده‌های وارده به دادگستری دارای دو نوع کیفری و حقوقی است که ضرب‌وجرح عمدی، سرقت‌های تعزیری و توهین به اشخاص در صدر پرونده‌های کیفری و مطالبه وجه چک، تامین خواسته و طلاق توافقی در صدر پرونده‌های حقوقی استان آذربایجان شرقی قرار دارند.

وی افزود: در زمینه پیشگیری از وقوع جرم تاکنون اقدامات فرهنگی و اجتماعی زیادی در سطح استان انجام شده است که از جمله آن می‌توان به ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی و خانواده‌ها، استفاده از دوربین های مدار بسته در جهت کنترل میادین، خیابان‌ها و کوچه‌ها، کاهش گمنانی سارقین و غیره اشاره کرد که تاکنون مثمرثمر بوده است.

آمار بالای پرونده های پرداخت صدمه ناشی از تصادفات

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی با بیان اینکه آمار پرونده‌های مربوط به تصادفات در دادگستری استان نیز بالاست، ادامه داد: متاسفانه پرونده‌های تشکیل شده در دادگستری به منظور پرداخت صدمه در رابطه با تصادفات، در رتبه چهارم پرونده‌های کیفری قرار دارند و علیرغم برنامه‌هایی که برای پیشگیری از این جرم انجام می‌شود، همچنان آمار این جرم بالاست.

جرایم اطفال و نوجوانان در استان آذربایجان شرقی در حد بالا نیست

مسعودی‌فر در خصوص جرایم اطفال و نوجوانان در این استان تصریح کرد: جرایم اطفال و نوجوانان در استان آذربایجان شرقی در حد بالا نیست ولی به منظور اهمیتی که کودکان و نوجوانان دارند برای رسیدگی بهتر به پرونده‌های اطفال و نوجوانان هفته گذشته کارگاهی با همکاری معاون حقوقی قوه‌قضاییه و یونیسف برگزار شد تا قضات نحوه رسیدگی به پرونده‌های اطفال و نوجوانان را بهتر آموزش ببنند.

وی خاطرنشان کرد: عدم همکاری بین دستگاه‌ها، عمده مشکلاتی که در زمینه پیشگیری از وقوع جرم وجود دارد و به اعتقاد بنده اگر همه دستگاه‌ها در سطح ملی در زمینه پیشگیری از وقوع جرم همکاری کنند، برنامه‌های این حوزه به نحو مطلوب‌تری اجرا خواهد شد و اگر همکاری و تعاملات دستگاه‌های اجرایی نباشد امر پیشگیری از وقوع جرم نتیجه نخواهد داد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *