حقوق و مزایای پرسنل اخراجی ارتش از زمان بازگشت به کار پرداخت می‌شود

12:01 - 08 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۴۳۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: هیات عمومی دیوان عدالت اداری از آرای صادر شده درخصوص پرداخت حقوق و مزایای ایام غیبت بیش از شش ماه کارمندان ارتش رفع تعارض کرد.

: هیات عمومی دیوان عدالت اداری از آرای صادر شده درخصوص پرداخت حقوق و مزایای ایام غیبت بیش از شش ماه پرسنل ارتش رفع تعارض کرد.

حجت‌الاسلام موسی قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی میزان در این خصوص اظهار کرد: بر اساس قانون ارتش جمهوری اسلامی ایران، پرسنلی که بیش از شش ماه غیبت داشته باشد، اخراج می‌شود و تنها با دریافت حکم برائت از دادگاه نظامی می‌تواند به کار قبلی خود در ارتش جمهوری اسلامی بازگردد.

وی افزود: برخی از افرادی که به کار خود بازمی‌گردند، بعضا اعلام می‌کنند که چون غیبت آن‌ها موجه بوده و رای دادگاه را نیز به همراه داشته باید حقوق و مزایای ما از زمان غیبت و اخراج محاسبه و پرداخت شود.

معاون قضایی دیوان عدالت اداری تصریح کرد: در زمینه پرداخت حقوق و مزایای این افراد دادخواستی به دیوان عدالت اداری وارد شده بود که در این زمینه برخی شعب رای به پرداخت حقوق از زمان غیبت صادر کرده بودند و شعب دیگر اعلام کرده بودند که باید حقوق این افراد از زمان بازگشت به کار پرداخت شود.

حجت‌الاسلام قربانی خاطرنشان کرد: هیات عمومی دیوان عدالت اداری با پذیرش آرایی که عنوان کرده‌ بودند حقوق و مزایای این افراد باید از شروع مجدد کار پرداخت شود، از آرای موجود رفع تعارض کرد تا تنها لغو حکم اخراج مدنظر قرار گیرد و پرداخت حقوق و مزایای این فرد از زمان اخراج وجاهت قانونی نخواهد داشت.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *