رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بخش بزرگی از بودجه دولت در سال جاری در سایه اجرای برجام است/ پرسش مهر رئیس جمهور از دانش‌آموزان

8:29 - 03 مهر 1395
کد خبر: ۱۸۴۲۳۵
دسته بندی: سیاست ، عمومی
رئیس‌جمهور گفت: بخش بزرگی از بودجه دولت در سال جاری در سایه اجرای برجام تأمین شده است.
خشونت از کجا نشات گرفته و چگونه می توانیم جوامع منطقه و جهان را از خشونت برهانیم؟به گزارش گروه سیاسی ،  حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان صبح امروز در مراسم آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحلیلی که در دبیرستان نمونه دولتی حضرت نرجس برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: از همه معلمین عزیز در سراسر کشور می‌خواهم که در دولت یازدهم و در کلاس‌های درس، امید را به دانش‌آموزان و نشاط را به مدرسه برگردانند.

وی افزود: اعتدال و میانه روی را باید بیاموزیم و بدانیم که افراط و تفریط، تخریب‌کننده برای زندگی امروز ما و فردای ما خواهد بود و بدانیم که تدبیر و عقلانیت، ما را به آینده روشن می‌رساند و خرافات باعث انحطاط جامعه خواهد شد و انشاءالله آغاز تحصیلی امسال، برای همه دانش‌آموزان، خانواده‌ها، معلم‌ها و مدیران مبارک باشد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: دولت تمام تلاش خود را برای رفاه معلمان انجام خواهد داد، در حد توان و امکان خود، و اگر دولت در سالی‌ که پیش روی ما است و نیمی از این سال گذشته، اگر توانسته است اقداماتی را انجام دهد، برای رفاه معلمان در سایه آن بود که توانست برجام را اجرا و عملیاتی کند.

روحانی بیان کرد: امروز منابع مالی ما بخشی در سایه برجام است که شرایط مناسب کسب و کار و کسب منابع مالی برای دولت فراهم شده است، آنهایی که می‌گویند ما آثار برجام را نمی‌بینیم، باید بدانند که بخش بزرگی از بودجه دولت و منابع دولت در سال جاری در سایه اجرای برجام است.

روحانی ادامه داد: کشور ما توانسته است بدون آنکه از ذخایرش استفاده کند و روی پای خود بایستد، در حالی که کشورهای دیگری که تولیدکننده نفت هستند، حداقل در طول یکسال گذشته 100 میلیارد دلار از ذخایرشان برداشت کرده‌اند و هنوز هم کمبود دارند، اما در سایه تلاش مردم و تلاش کارآفرینان و وحدت و انسجام جامعه و تلاش دولت و در سایه محیط مناسب پس از اجرای برجام، توانسته‌ایم توفیقات خوبی را به دست بیاوریم.

وی خاطرنشان کرد: باید در دست به دست هم دهیم تا آینده کشورمان را بسازیم، محیط زیست‌مان را سالم‌تر کنیم، و محیط کسب و کارمان را آماده‌تر کنیم و جامعه‌مان را برای اینکه جامعه‌ای برای کار و تلاش برای جوانان و نوجوانان باشد را بسازیم.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با طرح پرسش مهر گفت: پرسش مهر امسال بنده از دانش آموزان سراسر کشور این است که خشونت از کجا نشأت گرفته است؟ چگونه عده‌ای خشونت را می‌آموزند، در برابر خشونت چگونه باید ایستادگی کرد؟ چگونه می‌توانیم کشور و جامعه‌ای داشته باشیم دارای رحمت اسلامی و نبوی و چگونه می‌توانیم جوامع منطقه‌مان و جهان را از خشونت برهانیم؟




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *