سوگواره هنرهای عاشورایی بین المللی می‌شود

11:24 - 08 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۴۲۳
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: علی قربانی در نشست رسانه‌ای هشتمین سوگواره هنرهای عاشورایی از بین المللی شدن این همایش خبر داد و گفت: نمایشگاه این دوره از سوگواره نیز ۱۰ آذر در تهران و ۱۴ استان کشور برگزار می‌شود.

: علی قربانی در نشست رسانه‌ای هشتمین سوگواره هنرهای عاشورایی از بین المللی شدن این همایش خبر داد و گفت: نمایشگاه این دوره از سوگواره نیز ۱۰ آذر در تهران و ۱۴ استان کشور برگزار می‌شود.

به گزارش علی قربانی دبیر اجرایی هشتمین سوگواره هنرهای عاشورایی و مدیر مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری در نشست رسانه‌ای این سوگواره با بیان این که اردیبهشت ماه امسال فراخوان این همایش منتشر شد، اظهار کرد: در این دوره سوگواره هنرهای عاشورایی با موضوع مادر شهید و حماسه عاشورا برگزار شد و کل شرکت کنندگان در تمام بخش‌ها ۵۳۸ نفر بودند.

وی ادامه داد: آثار ثبت شده نیز در بخش پوستر ۹۵۳ اثر، پرچم‌های سوگواره ۱۴۱ اثر و تصویرسازی ۳۱۰ اثر بوده است. پس از داوری‌ها و بررسی آثار ۳۰ پوستر، ۱۳ پرچم و ۴۹ تصویرسازی انتخاب شد تا در نمایشگاه سوگواره هنرهای عاشورایی به نمایش درآیند.

قربانی با اعلام این خبر که افتتاح نمایشگاه دوشنبه ۱۰ آذر و هم زمان با افتتاح هشتمین سوگواره هنرهای عاشورایی خواهد بود، گفت: این نمایشگاه در گالری ابوالفضل عالی و گالری شماره ۱ خانه عکاسان ایران برپا خواهد شد و تا ۳۰ آذر ماه ادامه خواهد داشت. همچنین در ۱۴ استان کشور هم زمان با افتتاح نمایشگاه در تهران، نمایشگاه آثار هشتمین سوگواره هنرهای عاشورایی برپا می‌شود.

دبیر اجرایی هشتمین سوگواره هنرهای عاشورایی افزود: آمادگی داریم اگر دانشگاه‌های کشور متقاضی باشند و اعلام نیاز کنند، آثار را در اختیارشان قرار دهیم تا هم زمان با این برنامه، آن‌ها نیز نمایشگاهی از آثار منتخب برپا کنند.

کتاب سوگواره نیز به چاپ رسیده و در اختیار شرکت کنندگان و علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

مدیر مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری درباره جوایز این دوره از جشنواره نیز عنوان کرد: در این دوره از سوگواره هنرهای عاشورایی ۵۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به برگزیدگان اهدا خواهد شد که ۳۶ میلیون تومان به نفرات اول تا سوم بخش‌های مختلف و ۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هم به راه یافتگان به این همایش اهدا خواهد شد که به نوعی می‌توان گفت حق التالیف آن هاست.

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *