رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ایران و عمان راهکارهای برخورد با گروهک‌های تروریستی را بررسی کردند

11:11 - 08 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۴۱۶
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان:عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از برگزاری جلساتی بین مجلس کشورهای ایران و عمان به منظور همکاری و هم فکری در چگونگی برخورد با گروه های تروریستی خبر داد.

: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از برگزاری جلساتی بین مجلس کشورهای ایران و عمان به منظور همکاری و هم فکری در چگونگی برخورد با گروه های تروریستی خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی میزان، حجت الاسلام وحید احمدی در نشست خبری از دست آوردهای سفر گروه دوستی پارلمانی ایران و چک و همچنین گروه دوستی پارلمانی ایران و عمان سخن گفت. سفر گروه دوستی پارلمانی ایران به چک 26 آبان و سفر گروه دوستی پارلمانی ایران به عمان سوم آذر انجام شده است.

احمدی در توضیح سفر خود به چک اظهار کرد: گروه دوستی ایران و چک مذاکراتی با وزیر خارجه، نایب رییس مجلس و رئیس مجلس سنا و کمیته سیاست خارجی جمهوری چک برگزار کرد.

وی ادامه داد: مذاکراتی پیرامون توسعه روابط و همکاری های بین دو کشور انجام شد و جمهوری چک ابراز علاقه کرد تا در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی روابط خود را با ایران گسترش دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس تصریح کرد: در مذاکرات انجام شده همچنین از مسائل ملی و منطقه ای مشکلاتی پیش آمده در عراق ، سوریه و گروه های تکفیری و داعش مباحث مفصلی مطرح شد آنها سوالاتی داشتند که گروه ایرانی توضیحاتی را به آنها ارائه کرد.

احمدی تصریح کرد: جمع بندی مذاکرات این سفر از طرف گروه دوستی ایران مثبت بود و همچنین مسئولان جمهوری چک از جلسات و نشست های برگزار شده اظهار رضایت کردند.

وی ابراز امیدواری کرد که راهکارهای پیشنهاد شده از سوی دو طرف به صورت عملی درآید.

عضو کمیسیون امنیت ملی سپس از سفر وزیر بازرگانی چک برای انجام مباحثات و مذاکرات اقتصادی در ایران در آینده نزدیک خبر داد.

وی سپس توضیحاتی در مورد سفر بعدی خود و همراه دو عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به کشور سلطنتی عمان ارائه کرد و گفت: در این سفر با وزیر خارجه عمان ، رییس مجلس شورای سلطنت، رییس و نایب رییس مجلس سنا جلساتی برگزار شد.

احمدی تاکید کرد: مباحث مورد علاقه طرفین برای مذاکرات به بحث روابط، تحولات منطقه و مسائل هسته ای ایران اختصاص داشت و قرار شد به ابتکار ایران و عمان جلساتی در ارتباط با چگونگی برخورد با گروه های تکفیری، تروریستی و داعش بین المجالس دو کشور برگزار شود.

وی تاکید کرد: این جلسات برای ارائه راهکار در بین المجالس اسلامی و بین المجالس آسیایی مفید خواهد بود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *