"یگان ویژه فاتحین" رکورد اجرای عملیات اسپای در جهان را شکست + جزئیات و تصاویر

10:27 - 08 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۳۹۷
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
خبرگزاری میزان: یگان ویژه فاتحین بسیج با اجرای عملیات اسپای (ورود و خروج سریع) ۱۴ نفره، رکورد اجرای این عملیات در ایران و جهان را شکست.

: یگان ویژه فاتحین بسیج با اجرای عملیات اسپای (ورود و خروج سریع) ۱۴ نفره، رکورد اجرای این عملیات در ایران و جهان را شکست.

به گزارش گروه فضای مجازی ، یگان ویژه بسیج که با عنوان "یگان ویژه فاتحین" "The Fatehin (Conquerors) Special Unit of the Basij Force" شناخته می‌شود، با اجرای یک عملیات اسپای، در اجرای این نوع از عملیات‌ها از حیث به کارگیری تعداد نفرات بالا، رکورد ایران و جهان را شکست.

یگان ویژه فاتحین بسیج این عملیات را با طراحى و بافت یک طناب خاص و به منظور اجرای این عملیات تاکتیکال و ویژه نفرات یا همان اسپای (Special Patrol Insertion/Extraction) انجام داده است.

حداکثر استانداردی که در جهان برای اجرای عملیات اسپای انجام در نظر گرفته شده است، 10 الی 12 نفر است اما یگان ویژه فاتحین توانسته این عملیات را با 14 نفر انجام دهد.

"عملیات اسپای" به عملیاتی خاصی گفته می‌شود که کاربردهای متفاوتی دارد. در عملیات‌های اسپای، بالگرد امکان نشستن روی زمین را به هر علتی، ندارد و از سوی دیگر، نیروهای ویژه برای اجرای یک عملیات خاص، باید از بالگرد پیاده شده و به عملیات و مأموریت خود بپردازند.
اما به دلیل اینکه امکان فرود بالگرد نیست، از بالگرد یک طناب آویزان شده و نیروها با کمک طناب، عملیات فرود را انجام می‌دهند.
نکته حائز اهمیت در اجرای مرحله اول عملیات، سرعت عمل و اعتماد به نفس نیروهاست چرا که به دلیل اتکاء نفرات به قدرت دستان و پاها و همچنین عدم وجود هیچ نقطه اتصالى، در صورت خطا، فرد سقوط خواهد کرد.

آغاز عملیات اسپای

اجرای عملیات فرود اولیه

سپس، نیروها به انجام ماموریت خود می‌پردازند اما پس از اجرا، باید به پایگاه بازگردند اما امکان فرود بالگرد وجود ندارد؛ نیروها یک امکان بیشتر ندارند و آن اینکه باید از طریق آویزان شدن از طناب، خود را به بالگرد وصل کرده و بالگرد نیروها را بلند کرده به مکان امن و قابل فرودی ببرد.
در این مرحله، به محض حضور بالگرد در منطقه، طناب مخصوص پایین ریخته می‌شود و نیروها برابر آموزه‌ها و آرایشات خود با کمک تأمین ایجاد شده توسط یک کارابین، به سرعت به طناب متصل و پس از تأیید فرمانده گروه، بالگرد اقدام به اوج‌گیرى و انتقال نیروها می‌کند.

در این نوع انتقال نیرو، کاهش زمان و قابلیت نیروها جهت تیراندازى و مقالبه با تهدیدات نیز مورد توجه است و همه نیروها باید در امادگی کامل باشند.
طناب طراحى شده برای اجرای عملیات‌های اسپای، داراى مقاومت 24000 کیلویی بوده و با وزن کلى طناب 30 کیلویی می‌تواند 24 نفر را از طریف اتصال با خود حمل کند.

جمع‌آوری نیروها پس از اجرای ماموریت

به مجموعه این عملیات، "اسپای" می‌گویند که در تمام جهان، عملیاتی متداول بوده و برای اجرای عملیات‌های امداد و نجات و به خصوص اجرای عملیات‌های ویژه برای ماموریت‌هایی که یگان‌های مخصوص و ویژه در آن اقدام به عملیات می‌کنند، استفاده می‌شود.

منبع: تسنیم

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *