رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

عزم جدی سازمان جنگل‌ها جهت اجرای «طرح 7»

1:30 - 21 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۳۸۲۲
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت:"طرح 7" در قالب هفت محور اساسی در راستای کاهش یا حذف عوامل تخریب در عرصه‌های منابع طبیعی کشور در سال جاری اجرایی می شود.
به گزارش مسعود منصور گفت: "طرح هفت" بر مبنای سیاست های سازمان جنگل ها طراحی شده و اقداماتی زیر بنایی در قالب 7 محور را شامل می شود که با اجرای این طرح ضمن کاهش عوامل تخریب در عرصه های منابع طبیعی، تحرک و انگیزه بیشتری در واحدهای اجرایی ایجاد خواهد کرد.

 منصور به هدف‌گذاری و برنامه ریزی برای اجرای محورهای هفتگانه این طرح اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی به عمل آمده، هدف‌گذاری برای اجرای محورهای هفتگانه این طرح در سال 95 ، توسعه حفاظت مشارکتی در سطح 12 میلیون هکتار، تثبیت مالکیت و کاداستر اراضی ملی و موات در سطح 20 میلیون هکتار، تشخیص و تعیین حریم و کاداستر اراضی مستحدث و ساحلی به میزان 4318 کیلومتر است.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تصریح کرد: تهیه نقشه‌های اراضی تخصیص یافته و تلاش برای اخذ حقوق دولت به ترتیب 750 هزار هکتار و یک هزار میلیارد ریال است.

وی گفت: تعیین تکلیف اراضی اختلافی (ماده واحده) برای 50هزار پرونده، تامین سوخت مناسب و اجرای کمربند حفاظتی در مناطق بحرانی و جنگلی به ترتیب برای 5هزار خانوار و 2هزار کیلومتر و همچنین تکمیل بانک اطلاعات جامع زمین برای 30هزار پلاک از دیگر موارد هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی برای اجرای محورهای هفتگانه این طرح است.

منصور از آمادگی کامل و عزم جدی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برای اجرای این طرح خبر داد و تاکید کرد: در صورت تحقق منابع اعتباری لازم این طرح به طور کامل اجرا خواهد شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *