جهاد امروز دستگاه قضایی رضایت خلق خداست

9:43 - 08 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۳۷۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان: رییس مرکز حفاظت واطلاعات قوه قضاییه گفت: جهاد امروز ما در دستگاه قضایی این است که بتوانیم با همه کثرت و فراوانی کارها رضایت خداوند متعال که در رضایت خلق خداست را حاصل کنیم .



: رییس مرکز حفاظت واطلاعات قوه قضاییه گفت: جهاد امروز ما در دستگاه قضایی این است که بتوانیم با همه کثرت و فراوانی کارها رضایت خداوند متعال که در رضایت خلق خداست را حاصل کنیم .


به گزارش خبرنگار حقوقی میزان حجت الاسلام و المسلمین خطیب در مراسم تکریم و معارفه مدیریت حفاظت و اطلاعات دادگستری استان فارس افزود: حفاظت یک سنجش بین باید ها و نباید ها، هست ها و مطلوب ها ، برنامه ها و عملکرد ها است که با قیاس بین آنها نظارت بوجود می آید.


وی ضمن ابراز رضایت از اقدامات شایسته انجام شده در چند سال اخیر در دادگستری استان فارس گفت: آقای القاصی با کمک همکارانشان یکی از بزرگ ترین قدم ها را در مسیر سلامت مجموعه قضایی استان برداشت به نحوی که مجموعه حفاظت و اطلاعات استان فارس همواره در زمره بهترین حوزه ها در کشور قرار گرفته که لازم است فضای خوب و سلامت اداری به دست آمده در مجموعه قضایی فارس حفظ و تداوم یابد.

حجت الاسلام والمسلمین خطیب در جمع مسئولان، روسا و دادستان های حوزه های قضایی فارس گفت: اجازه ندهید اندک افرادی با رفتار های نامناسب حیثیت و آبروی دستگاه با عظمت قضایی و انسان های پاک ، عادل و دلسوز و فعال در مسیر خدمت به مردم را خدشه دار کنند.


وی با یاد آوری این مطلب که این انقلاب حاصل خون شهدای گرانقدری است که به امانت به دست ما سپرده شده است تصریح کرد: هر کس در گوشه ای از این مملکت اسلامی مقام و منزلت و وظیفه ای بر عهده دارد؛ عده ای وظیفه جهاد و عده ای وظیفه عمران و آبادانی این مرز و بوم را برعهده دارند، اما اقامه عدل و حمایت از محرومین ، مبارزه با فساد، ظلم ، توطئه و فتنه بر عهده قضات و دستگاه قضایی است.
وی اظهار کرد : اگر چه حجم پرونده های قضایی و مراجعین بسیار زیاد است اما برخورد ها و تصمیم گیری های شما در اجرای عدالت مؤثر است و باید با تدبیر ، تلاش و برنامه ریزی به نحوی عمل کنید تا عنوان کار جهادی بر خدمت و فعالیت شما حاکم باشد.


خطیب در ادامه افزود: جهاد امروز ما در دستگاه قضایی این است که بتوانیم با همه کثرت و فراوانی کارها رضایت خداوند متعال که در رضایت خلق خداست را حاصل کنیم .
رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه تاکید کرد: اگر خواستار مجموعه ای در خور عدالت با هدف جلب رضایت مردم هستیم این امر با فعالیت و اهتمام ویژه قضات و عملکرد مثبت آنان در احقاق حق شکل می گیرد.
وی مهمترین امر در اقامه عدل را رعایت آداب ، رفتار و اخلاق اسلامی عنوان کرد و افزود: در راه اجرا و اقامه عدل همواره مردم ولی نعمت این نظام محسوب می شوند و رضایت مردم با برخورد مناسب و سرلوحه قرار دادن اخلاق اسلامی در رفتار ها حاصل می شود.


وی با تاکید بر نظارت، دقت و حسابگری درونی بر آنچه که عمل می کنیم و آنچه را که احساس می کنیم و آنچه را که اتفاق می افتد بیان داشت: امام موسی کاظم (ع) فرموده اند:« شیعه ما نیست کسی که هر هرروز خودش را محاسبه نکند» و این حسابگری و نظارت است که می تواند ما را نسبت به آنچه که باید باشیم ؛ بسنجد.


وی با بیان این مطلب که افرادی که در مسئولیت و جایگاه امر قضاوت هستند باید ارتباطات و تعاملات خود با دیگران را به لحاظ شأن و منزلت اجتماعی امر قضاوت همواره مورد توجه قرار دهند اظهار داشت: مجموعه سالم دستگاه قضایی تاکنون سلامت و صیانت و پاکی خود را با افراد شایسته حفظ کرده است و با امید به بالندگی و کمال به پیشرفت های خود در امر خدمت به مردم ادامه می دهد.
رییس مر کز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در ادامه ضمن بیان اهمیت و جایگاه حفاظت و اطلاعات در دستگاه قضایی خاطر نشان کرد: حفاظت و اطلاعات در دستگاه قضایی شرایطی را فراهم کرده است که افراد نظارت بر نفس خویش را بهتر رعایت کنند.


وی همچنین تاکید کرد : حفاظت و اطلاعات در تلاش است که با صیانت و حمایت از دستگاه قضایی شرایطی را ایجاد نماید که این دستگاه بیش از پیش مورد اعتماد و اطمینان مردم باشد.


حجت الاسلام والمسلمین خطیب همچنین یادآور شد: حفظ سلامت و صیانت از خدمات قضات و کارکنان دستگاه قضایی بر عهده مدیران و واحد های نظارتی از جمله حفاظت و اطلاعات است و این مرکز با قاطعیت و صداقت بدون هیچ تساهل و تسامحی با فساد در هر نقطه ای برخورد خواهد کرد چرا که تامین سلامت این مجموعه و نیروهایی که در راه اجرای عدالت و آرمان های شهدای والا مقام نظام گام بر می دارند بر عهده مجموعه حفاظت و اطلاعات است.


گفتنی است حجت الاسلام والمسلمین خطیب در ابتدای سخنان خود نیز ضمن تبریک هفته بسیج با تاکید بر الگو قرار دادن حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و اصحاب آن حضرت گفت: راهنمای شکل گیری و استقامت بسیجیان ما صحنه کربلاست و جان فشانی هایی که اصحاب حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) از خود نشان دادند و خود را سپر تیغ و تیر کردند تا از جان امام زمانشان دفاع کنند درسی برای بسیجیان امروز قرار گرفته است تا با تمام وجود از رهبر و ولی امرشان مردانه دفاع کنند.


رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در ادامه افزود: بسیجیان به نیروی تقوا و ایمان متکی هستند و تا زمانی که قدرت ایمان با جان بسیج و بسیجی عجین است با توفیق و وعده الهی دشمنان این نظام و انقلاب ذلیل و شکست خورده خواهند بود.


وی در جمع مسئولان قضایی دادگستری استان فارس ابراز داشت: استان فارس یک استان با عظمت و شیراز با داشتن حرم مطهر شاهچراغ (ع) به عنوان سومین شهر مذهبی ایران مزین به شهداء ، علما ، شعرو هنرمندان بزرگی است که همواره فرهنگ اسلامی را ترویج و در بارور کردن تمدن اسلامی پیش قدم و پیشگام بوده و شهدایی که در طول تاریخ انقلاب اسلامی با خون خویش درخت اسلام و عظمت شیعه و اقتدار نظام را مقدس جمهوری اسلالمی را آبیاری و بیمه کرده اند.


در پایان این مراسم قاضی علی صالحی با حکم رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه به سمت مدیر حفاظت و اطلاعات دادگستری استان فارس منصوب شد. قاضی علی صالحی پیش از این ریاست دادگستری شهرستان اقلید را بر عهد داشت.


گفتنی است این مراسم با حضور مدیران سازمان ها وابسته به قوه قضائیه ، سپاه پاسداران، اداره کل اطلاعات ، نیروی انتظامی و ارتش جمهوری اسلامی و حفاظت اطلاعات های مربوطه برگزار شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *