بهار صادرات کالا در غرب هرمزگان

5:55 - 21 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۳۷۸۷
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه از عملیات تخلیه و بارگیری ۱.۸ میلیون تن انواع کالا با رشد ۱۲ درصدی و رونق صادرات محموله‌های تجاری در بنادر غرب هرمزگان طی دو ماهه نخست امسال خبر داد.
به گزارش، محمود صابری ضمن تشریح عملکرد بنادر غرب هرمزگان طی دو ماهه نخست امسال گفت: طی مدت یاد شده، در مجموع یک میلیون و ۸۵۴ هزار و ۷۵۲ تن انواع کالا در این بنادر تخلیه و بارگیری شد.

وی از رشد ۲۶ درصدی صادرات مواد نفتی در بندر لنگه خبر داد و گفت: یک میلیون و ۳۲۰ هزار و  ۳۵۵ تن مواد نفتی از طریق این بندر به خارج از کشور صادر شد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه میزان صادرات کالاهای غیرنفتی را ۵۹ هزار و ۳۳۹ تن اعلام کرد که ۳۶ درصد بیشتر از مدت مشابه سال پیش بوده است.

صابری افزود: عمده کالاهای صادر شده از طریق این بندر شامل میوه و تره بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی بوده که به بازار کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

وی به رونق ۲۴ درصدی کابوتاژ کالاهای غیرنفتی در این مدت اشاره کرد و میزان آن را ۱۸۴ هزار و ۵۰۹  تن اعلام کرد.

این مقام مسئول ضمن اشاره به آمار ترانزیت غیرنفتی نیز گفت: طی دو ماهه نخست امسال ۱۷ هزار و ۲۱۸ تن کالا که عمدتاً خودرو بود، از طریق بندر لنگه ترانزیت شد.

مدیر اداره بنادر غرب هرمزگان همچنین از رشد ۱۷ درصدی جابجایی مسافری در این بنادر خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت، در مجموع ۹۴ هزار و ۳۶۹ نفر مسافر از طریق بنادر لنگه، چارک، آفتاب به مقاصد جزایر خلیج فارس از جمله کیش، ابوموسی، سیری جابجا شد.

صابری افزود: طی دو ماهه نخست امسال، تعداد ۲۹ فروند کشتی نفتکش به بنادر غرب هرمزگان تردد کردند که رشد ۷ درصدی در این رابطه به ثبت رسید.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد؛ با آشنایی بیشتر صاحبان کالا از موقعیت ویژه بنادر غرب استان هرمزگان جهت صدور یا ورود کالای خود در آینده نزدیک شاهد رونق بیشتر حمل و نقل دریایی در این منطقه خواهیم بود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *