تصویب لایحه جامع داوری مشکلات شورای حل اختلاف را رفع می‌کند

9:37 - 08 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۳۷۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: سرپرست مجتمع شماره ۱۱ شورای حل اختلاف گفت: تصویب لایحه جامع داوری مشکلات شورای حل اختلاف را رفع می‌کند و قوانین پیرامون محور داوری تلفیق و هماهنگ می‌شود.

: سرپرست مجتمع شماره ۱۱ شورای حل اختلاف گفت: تصویب لایحه جامع داوری مشکلات شورای حل اختلاف را رفع می‌کند و قوانین پیرامون محور داوری تلفیق و هماهنگ می‌شود.

علیرضا حسینیان نسب عمران در گفت‌و‌گو با خبرنگار حقوقی میزان اظهار کرد: شورای حل اختلاف یک نهاد فرهنگی است و نهادینه شدن فرهنگ جایگاه شوراهای حل اختلاف در جامعه، نقش موثری در کاهش پرونده‌های قضایی دارد.

وی تصریح کرد: شورای حل اختلاف نیازمند حمایت دستگاه قضایی و برنامه ریزی کامل و دقیقی است تا بسیاری از موانع و مشکلات در این حوزه مرتفع شود.

مستشار شعبه ۴۴دادگاه تجدید نظر استان تهران اذعان داشت: مدیران قضایی توجه ویژه‌ای  نسبت به شورای حل اختلاف داشته باشند چرا که نظارت علمی و اصلاحی سبب پیشرفت و توسعه کار‌ها در این عرصه می‌شود.

وی با بیان اینکه شورای حل اختلاف یک نهاد مردمی است و نباید به نهاد قضایی تبدیل شود، گفت: اجرای احکام باید در شورا‌ها به صورت خاص بوده و روابط خاص خود را داشته باشد.

حسینیان نسب عمران با اشاره به اینکه توسعه شوراهای حل اختلاف در مساجد مطلوب و موثربوده است، افزود: رئیس جمهور به عنوان بالا‌ترین مقام اجرایی کشور مدافع شورای حل اختلاف است و همواره در زمینه حمایت از شوراهای حل اختلاف از سوی ریاست جمهور صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: ظرفیت جامعه برای بکارگیری در شورای حل اختلاف بالا بوده و باید این ظرفیت‌ها در جامعه افزایش یابد.

سرپرست مجتمع شماره ۱۱ شورای حل اختلاف گفت: تصویب لایحه جامع داوری مشکلات شورای حل اختلاف را رفع می‌کند و قوانین پیرامون محور داوری تلفیق و هماهنگ می‌شود.

حسینیان نسب عمران در پایان گفت: شوراهای حل اختلاف نیازمند حمایت‌های همه جانبه دستگاه قضا هستند چرا که با این گونه حمایت‌ها کار‌ها پیشرفت و توسعه می‌یابد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *