برزیده: هنرمندان درباره غزه دغدغه جدی دارند

11:29 - 12 مرداد 1393
کد خبر: ۱۸۳۶
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
خبرگزاری میزان: حسن برزیده گفت: هنرمندان در مورد غزه دغدغه‌های جدی دارند و باید حمایت‌های مادی و معنوی از این حرکت انسانی و بزرگ از طریق نهادهای دولتی صورت گیرد.

: حسن برزیده گفت: هنرمندان در مورد غزه دغدغه‌های جدی دارند و  باید حمایت‌های مادی و معنوی از این حرکت انسانی و بزرگ از طریق نهادهای دولتی صورت گیرد.

به گزارش ، عبدالحسن برزیده، نویسنده و فیلمساز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری در مورد دغدغه ساخت آخرین اثر سینمایی خود «مزار شریف» گفت: این فیلم که بر پایه یک واقعیت مستند از دست داشتن نیروهای طالبان در شهادت دیپلمات های ایرانی در مزار شریف استوار است، ایده اصلی آن نخستین بار از مصاحبه تلویزیونی تنها بازمانده این واقعه ملی و تاریخی برایم تداعی شد.
وی افزود: نگارش این فیلم نامه از دو جهت برایم بسیار مهم بود؛ نخست آن که با یک مسئله انسانی و تعصب ملی رو به رو بودیم و از سوی دیگر این واقعه جنایتکارانه در درون خود قابلیت های داستانی مناسبی برای تبدیل شدن به یک اثر سینمایی ماندگار را داشت و با تولید این اثر سینمایی می شد این واقعه تاریخی را در قاب دوربین ماندگار کرد.
کارگردان فیلم «دکل» با اشاره به جنایت های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و لزوم حمایت از این مردم مظلوم گفت: جنایت های ضد انسانی علیه مردم غزه برای هر وجدان بیداری دلخراش است، پیوندهای عاطفی و مذهبی با این مردم باعث می شود به عنوان یک هنرمند واکنش نشان دهم و اعتراض خود را به گوش همگان برسانم.
وی در ادامه با اشاره به حمایت خودجوش هنرمندان از مردم غزه و لزوم حمایت نهادهای دولتی از این حرکت های اعتراضی گفت: در همین اتفاقات اخیر شاهد بودیم که هنرمندان در مورد غزه دغدغه های جدی دارند و در تمام این جریانات به صورت خودخواسته حضور پیدا کرده اند. حال باید حمایت های مادی و معنوی از این حرکت انسانی و بزرگ از طریق نهادهای دولتی صورت گیرد. به طور مثال، می توانند با اختصاص بودجه ای مناسب اقدام به تولید فیلم نامه و آثار سینمایی در مورد مسئله غزه کنند و باعث شنیدن شدن صدای این مردم مظلوم در سطح جهان شوند.
این فیلم ساز با توجه به حضور فیلم "مزار شریف" در سی و دومین جشنواره فیلم فجر و لزوم ساخت آثاری از این دست گفت: زمانی که صحبت از جشنواره فیلم می شود، مخاطبان در انتظار حضور یک اثر سینمایی با ساختارهای مناسب هستند. به همین دلیل برای ساخت این فیلم از عوامل حرفه ای در جلو و پشت دوربین بهره بردیم تا بتوانیم ذائقه تماشاگران را تغییر دهیم. ساخت فیلم هایی با این ساختار تولید به سادگی اتفاق نمی افتد و اگر حمایت های بی دریغ مالی و معنوی حوزه هنری نبود، شاید ساخت این اثر مدت ها به تعویق می افتاد؛ البته با ساخت این گونه آثار علاوه بر جذب مخاطبان، می توان فیلم سازان و تهیه کنندگان خصوصی و دولتی را برای ساخت آثاری از این دست ترغیب کرد.
وی در پایان گفت: این فیلم در محکومیت جنایات طالبان ساخته شده است؛ اما با توجه به اتفاقات اخیر منطقه که گروه هایی با همان تفکرات طالبان اما در قالب و نام جدیدی ظهور کرده اند، اکران این فیلم می تواند اشاره ای به مسائل روز داشته باشد و قابلیت های نمایش عمومی این اثر سینمایی نیز افزایش یابد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *