آمار پایین جرایم اطفال و نوجوانان در آذربایجان شرقی

13:19 - 07 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۳۵۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در رابطه با جرایم اطفال و نوجوانان در استان گفت: چند مورد قتل و درگیری وجود داشته است که البته آمار جرایم اطفال و نوجوانان در استان آذربایجان شرقی بسیار پایین است.

: رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در رابطه با جرایم اطفال و نوجوانان در استان گفت: چند مورد قتل و درگیری وجود داشته است که البته آمار جرایم اطفال و نوجوانان در استان آذربایجان شرقی بسیار پایین است.

حجت‌الاسلام مالک اژدر شریفی در گفت‌گو با خبرنگار حقوقی میزان در رابطه با کارگاه آموزشی دادرسی اطفال و نوجوانان که در هفته جاری به همت معاون حقوقی قوه قضاییه در دادگستری این استان برگزار شد، گفت: این کارگاه برای قضات استان که پرونده‌های اطفال را رسیدگی می‌کنند، برگزار شد و بسیار رضایت‌بخش بود و تجربیات خوبی را کسب کردند.

وی با بیان اینکه در استان آذربایجان شرقی تعداد پرونده‌های مربوط به جرایم اطفال و نوجوانان بسیار کم است، افزود: در استان آذربایجان شرقی دو شعبه به طور خاص در رابطه با رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان وجود دارد و در هر مجتمع نیز به این جرایم رسیدگی می‌شود.

حجت‌الاسلام شریفی در خصوص بیشترین جرایم اطفال و نوجوانان در استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: چند مورد قتل و درگیری وجود داشته است که البته آمار جرایم اطفال و نوجوانان در استان آذربایجان شرقی بسیار پایین است.

رئیس کل دادگستری آدربایجان شرقی با اشاره به سرفصل‌های آموزشی قضات در این دوره یادآور شد: در این کارگاه مراحل رشد و تکامل روانی کودکان و کاربرد آن در فرایند دادرسی، اصول، استانداردها و الگوهای عدالت کیفری اطفال و نوجوانان، اصول و مبانی اسلامی حمایت از حقوق کودک، اصول، اهداف و الزامات قضازدایی و جایگزین های مجازات، رویکرد ترمیمی به دادرسی ویژه اطفال و نوجوانان بررسی و حمایت از کودکان در قوانین و مقررات داخلی تشریح شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *