رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هلال ماه رمضان روی مرسدس بنز/تنهاترین شهر جهان و ته دنیا را بشناسید/ماهی‌ای که چهره انسان‌ها را تشخیص می‌دهد + تصاویر

14:49 - 19 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۳۴۵۶
هلال ماه رمضان روی مرسدس بنز، ممنوعیت فروش نیسان قشقایی در کره جنوبی، تونل‌های داعش و مواد غذایی سعودی، نامگذاری خیابانی در نیویورک به نام محمد علی کلی و ... را در گلچین امروز "گشتی در مجاز" بخوانید.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، این‌بار گشتی در فضای مجازی زده ایم و تعدادی از اخبار جالب رسانه های مختلف را گلچین کرده‌ایم.

ته دنیا کجاست؟

از هلال ماه رمضان روی مرسدس بنز تا تنهاترین شهر دنیا + تصاویر

سایت اینترنتی فرادید در مطلبی با عنوان «ته دنیا کجاست؟» نوشت: «کیهان ما خیلی خیلی خیلی بزرگ است، ولی بی‌نهایت بزرگ نیست. البته این بدان معنا نیست که کیهان لبه دارد.» پرسشی که ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده این است که «لبه هستی کجاست؟»

پاول ساتر، استاد و متخصص‌ فيزيك‌ نجومىِ دانشگاه اوهایو آمریکا به این پرسش پاسخ می‌دهد. همه ما می‌دانیم که کیهان هر لحظه منبسط می‌شود. اینطور نیست؟ خب اگر نمی‌دانستید، حالا دیگر می‌دانید. ما در کیهانی زندگی می‌کنیم که هر لحظه در حال انبساط است: هر کهکشان مدام از کهکشان‌های دیگر دورتر می‌شود. این مسئله به خودی خود چندان پیچیده نیست، اما اگر از بعد دیگری به آن نگاه کنیم متوجه پیچیدگی آن می‌شویم: اگر کیهان هر لحظه در حال انبساط باشد، این انبساط در چه ظرفی صورت می‌گیرد؟! کیهان بزرگتر؟ نیستی؟ چیزی شبیه یک مه مبهم؟ لبه گیتی ما واقعا کجاست؟

خب در واقع کیهان ما دارای لبه است. به عبارت بهتر، اگر منظور از «کیهان ما» همان کیهان قابل مشاهده باشد. سرعت نور را که می‌دانیم و کیهان نیز از مدت‌ها پیش (حدود 13.77 میلیارد سال پیش) وجود داشته است. این مسئله یک معنا می‌دهد: تنها بخش‌هایی از کیهان به ما نشان داده شده که نور آن را درنوردیده باشد.

تنهاترین شهر دنیا!

سایت ترجمان در مطلبی با عنوان تنهاترین شهر دنیا کجاست؟ نوشت: «هنری میلر پس از حدود یک دهه زندگی در پاریس، هنگامی که به نیویورک بازگشت، دربارۀ آن مدت نوشت: «نیویورک سرزندگی زیادی دارد که اگر جلوی خودتان را نگیرید، شما را از بی‌قراری دیوانه می‌کند.» می‌توان انتظار داشت که این رمان‌نویسِ متولد بروکلین از بازگشتش خوش‌حال باشد؛ اما مشکلی وجود داشت.

از هلال ماه رمضان روی مرسدس بنز تا روزه های 21 ساعتی در روسیه + تصاویر

«در نیویورک همیشه احساس تنهایی کرده‌ام؛ تنهاییِ حیوانی درون قفس. این باعث پیدایشِ جُرم، نوشیدنی‌های الکلی و دیوانگی‌های دیگر می‌شود.» مشکل میلر نداشتنِ دوست یا عدم جذابیت نبود؛ او پنج بار ازدواج کرده بود اما خودش را یک بیگانه‌ می‌دید؛ «همیشه و همیشه مردی خنده‌دار و روحی تنها». اینجا شهرِ زادگاهش بود که این تب تنهایی را برایش به ارمغان آورد.

نیویورک جایی است که بی‌شمار انسان برای جست‌وجوی شهرت، کار، عشق و حتی خودشان به آن می‌روند. آیا می‌توان از سخنان میلر به این نتیجه رسید که این شهر تنهاترین شهر دنیاست یا اینکه ممکن است خودِ این انسان، و نه این مکان، سرچشمۀ نارضایتی میلر باشد؟ اگر اینطور باشد، تنهاترین شهر کجاست؟

زندگی شهری پرتنش‌تر از زندگی روستایی است؛ اما اینکه تنهاتر است یا نه، موضوع بحث جامعه‌شناسان است. گزارشی از اِیج یو.کی در سال ۲۰۱۶ خاطرنشان کرد که میزان تنهایی در شهرها بیشتر است؛ اما چیزی که این تنهایی را به‌ وجود می‌آورَد، شگفت‌آور است. همان گزارش دریافت که جنسیت و تحصیلات تأثیری در این رابطه ندارند؛ به‌جز کسانی که بالاترین سطح تحصیلات را دارند که معمولاً تنهاترند. درآمد خانواده و نگهداری از حیوانات خانوادگی نیز تأثیر خیلی اندکی دارند.»

تونل‌های داعش و مواد غذایی سعودی

از هلال ماه رمضان روی مرسدس بنز تا روزه های 21 ساعتی در روسیه + تصاویر

از هلال ماه رمضان روی مرسدس بنز تا روزه های 21 ساعتی در روسیه + تصاویر

شبکه خبری العالم نیز در گزارشی به موضوع تونل‌های داعش و مواد غذایی سعودی پرداخت و نوشت: نیروهای عراقی پس از کشف یکی از تونل های متعلق به گروه تروریستی داعش در روستای "وردک" در شمال موصل، به بسته های غذایی دست یافتند که در عربستان سعودی تولید شده اند. طول این تونل بیش از یک کیلومتر است.

نامگذاری خیابانی در نیویورک به نام "محمد علی کلی"

از هلال ماه رمضان روی مرسدس بنز تا روزه های 21 ساعتی در روسیه + تصاویر

باشگاه خبرنگاران نیز در خبری از تغییر نام خیابانی در نیویورک به محمد علی کلی، بوکسور پر آوازه آمریکا خبر داد و نوشت:  مسئولین شهر نیویورک به پاس قدردانی از افتخار آفرینی های فراوان اسطوره بوکس جهان برای آمریکا، نام خیابان ۳۳ غربی شهر نیویورک را به نام محمد علی بوکسور پر آوازه آمریکا تغییر دادند.

نظر پوتین دربارۀ خودش!

از هلال ماه رمضان روی مرسدس بنز تا روزه های 21 ساعتی در روسیه + تصاویر

سایت خبری العالم نیز در گزارشی عنوان کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مراسم دریافت کتاب «هوبرت زییپل» نویسندۀ آلمانی، با نام «پوتین؛ منطق قدرت»، اعتراف کرد کتاب هایی را که دربارۀ خودش نوشته می شود، نمی خواند؛ زیرا خودش را خوب می شناسد.

فروش نیسان قشقایی در کره جنوبی ممنوع شد

از هلال ماه رمضان روی مرسدس بنز تا روزه های 21 ساعتی در روسیه + تصاویر

خبرگزاری ایسنا نیز در گزارشی با اشاره به اینکه وزارت محیط زیست کره جنوبی فروش مدل قشقایی نیسان را به دلیل آلایندگی این خودرو ممنوع اعلام کرد نوشت: وزارتخانه محیط زیست کره جنوبی به شرکت نیسان کره که واحد کره جنوبی این خودروساز ژاپنی است دستور داده برای ۸۱۴ دستگاه قشقایی که در این کشور فروخته است فراخوان دهد و فروش این مدل شاسی بلند را از هم اکنون ممنوع کرده است. وزارت محیط زیست کره جنوبی نیسان کره را ۳۴۰ میلیون وون (۲۸۶ هزار دلار) جریمه کرده است و علیه مدیر این شرکت یک شکایت کیفری تنظیم کرده است.

پیکه دوباره هو شد

از هلال ماه رمضان روی مرسدس بنز تا روزه های 21 ساعتی در روسیه + تصاویر

خبرگزاری ایسنا در خبر دیگری به موضوع هو کردن «جرارد پیکه» مدافع بارسلونا توسط هواداران این تیم اشاره کرد و نوشت: جرارد پیکه دوباره در کشورش در دیدار اسپانیا برابر گرجستان هو شد. در این دیدار که با نتیجه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یک بر صفر به نفع تیم مهمان به پایان رسید، بعضی از هو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ران سوت‌های اعتراض آمیزشان را نثار مدافع بارسلونا کردند.

ساختمان شیشه ای در هنگ‌کنگ

از هلال ماه رمضان روی مرسدس بنز تا روزه های 21 ساعتی در روسیه + تصاویراز هلال ماه رمضان روی مرسدس بنز تا روزه های 21 ساعتی در روسیه + تصاویر

از هلال ماه رمضان روی مرسدس بنز تا روزه های 21 ساعتی در روسیه + تصاویر

خبرگزاری ایسنا همچنین در خبر دیگری به موضوع ساختمان شیشه ای در هنگ‌کنگ پرداخت و نوشت: شرکت MVRDV در هلند اخیراً پروژه غیرمعمولی را در هنگ‌کنگ به پایان رسانده که تمام بخش‌های آن از شیشه ساخته شده است. ساختمان "خیابان 133 وای ییپ" از دیوار‌ها، کف و میزهای شیشه‌ای برخوردار است و فضای اداری را ارائه می‌دهد که هیچ چیز در آن پنهان نیست.

چشم طمع داعش به اهرام ثلاثه مصر

از هلال ماه رمضان روی مرسدس بنز تا روزه های 21 ساعتی در روسیه + تصاویر

خبرگزاری ایسنا در خبر دیگری با اشاره به انتشار فایل تصویری جدید از سوی داعش برای تخریب اهرام ثلاثه مصر نوشت: داعش این فایل را در هنگام تخریب یکی از معبدهای باستانی در عراق ضبط کرده است تا میزان جدیت هشدار خود را نشان دهد. این فایل با عملیات تخریب معبد "نابو" که تاریخ آن به بیش از 2500 سال قبل برمی‌گردد و در شهر قدیمی نمرود در عراق واقع است، آغاز می‌شود.

کپسولهای گیاهی جایگزین تیوب‌های پلاستیکی خمیردندان می‌شوند

از هلال ماه رمضان روی مرسدس بنز تا روزه های 21 ساعتی در روسیه + تصاویر

خبرگزاری ایسنا همچنین در خبر دیگری از تولید کپسولهای گیاهی جایگزین تیوب‌های پلاستیکی خمیردندان خبر داد و نوشت: یک شرکت آمریکایی در دستاوردی برای متحول کردن خمیردندان‌های تیوبی پلاستیکی، نوعی کپسول مبتنی بر گیاه ارائه کرده که درون دهان حل می‌شود. کپسول‌های ژله‌ای نرم Poppits از یک سلولز گیاهی خوراکی ساخته شده‌اند که حاوی میزان خمیردندان توصیه شده توسط دندان‌پزشکان برای مسواک زدن هستند. مقوای حاوی این بسته‌ها نیز طی چند هفته تجزیه می‌شوند. این مساله نشان می‌دهد که کل این محصول پس از استفاده، طی یک فرآیند زیست‌سازگار از بین می‌رود، در حالی که لوله‌های پلاستیکی طرح قدیمی خمیردندان‌ها به 500 سال زمان برای تجزیه نیاز دارند.

ماهی ای که چهره انسان ها را تشخیص می‌دهد

از هلال ماه رمضان روی مرسدس بنز تا روزه های 21 ساعتی در روسیه + تصاویر

خبرگزاری مهر نیز در گزارشی به کشف گونه‌ای از ماهی‌ها توانایی حیرت انگیزی در تشخیص صورت انسانها دارد پرداخت و نوشت: گونه ای ماهی موسوم به archerfish توانایی چشمگیری در یادگیری و تشخیص چهره ها دارد. نکته حیرت انگیزتر این است که چنین تشخیصی با ضریب دقت بالایی انجام می شود. محققان این نوع ماهی را در زمره خاص ترین گونه آبزیان قرار می دهند زیرا نحوه شکار کردن آن نیز در نوع خود جالب توجه است. این ماهی با پرتاب آب از دهان خود به سمت حشراتی که در نزدیکی سطح آب پرواز می کنند آنها را شکار می کند.

هلال ماه رمضان روی مرسدس بنز

از هلال ماه رمضان روی مرسدس بنز تا روزه های 21 ساعتی در روسیه + تصاویر

شبکه خبری العالم نیز در گزارش جالبی نوشت:  نمایندگی های فروش مرسدس بنز در برخی کشورهای اسلامی به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان، خودروهای این کمپانی در کلاس های خاصی را با تخفیف به مشتریان می فروشند. نمایندگی بنز در مارات متحده عربی با تلفیق لوگوی بنز و هلال ماه رمضان، طرح زیبایی برای این تخفیف ها خلق کرده است.

شلاق به خاطر واتس‌ اپ!

از هلال ماه رمضان روی مرسدس بنز تا روزه های 21 ساعتی در روسیه + تصاویر

العالم همچنین در گزارش دیگری با اشاره به اینکه دعوای 2 زن سعودی در واتس اپ، پای آنان را به دادگاه کشاند نوشت: در پی شکایت یک زن سعودی از همکار خود به دادگاه جده، به دلیل توهین و ناسزا گفتن به او در واتس اپ، دادگاه زن متهم را به تحمل 5 ضربه شلاق محکوم کرد. سایت های سعودی تأکید کردند که قاضی دادگاه همچنین از آن زن تعهد گرفت که بار دیگر دست به چنین کاری نزند.

کشف یک دستگاه جاسوسی در لبنان

از هلال ماه رمضان روی مرسدس بنز تا روزه های 21 ساعتی در روسیه + تصاویر

شبکه خبری پرس تی وی نیز در گزارشی با اشاره به کشف یک دستگاه جاسوسی در لبنان نوشت: ارتش لبنان اعلام کرد یک دستگاه جاسوسی را در داخل یک شیء سنگ‌نما در شهرستان جبل شوف در استان جبل لبنان کشف کرده است. این دستگاه در داخل یک شیء پلاستیکی سنگ نما در منطقَۀ سبزِ میان کوه الباروک و ناحیۀ عين زحلتا در جنوب غرب لبنان کشف شده است.

روزه های 21 ساعتی در روسیه

از هلال ماه رمضان روی مرسدس بنز تا روزه های 21 ساعتی در روسیه + تصاویر

خبرگزاری ایرنا نیز در گزارشی به موضوع طولانی بودن مدت زمان روزه در بخش هایی از کشور روسیه اشاره کرد و نوشت: مسلمانان در شهرهای مختلف روسیه بویژه مسکو و مناطق شمالی تر تقریباً با اختلاف های اندکی بر اساس افق شرعی، تمام شبانه روز جز سه ساعت روزه هستند و فقط این مدت کوتاه را برای افطار و سپس سحری خوردن فرصت دارند. بر پایه جدول افق شرعی اعلام شده، افطار اولین روز ماه مبارک رمضان برای مسلمانان در شهر مسکو ساعت 21 و 49 دقیقه بود.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *