شفاف سازی وضعیت مالی بیمه ها در دستور کار بیمه مرکزی/ صلاحیت مدیران شرکت های بیمه ارزیابی شود

12:47 - 07 آذر 1393
کد خبر: ۱۸۳۴۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس کل بیمه مرکزی تاکید کرد: بیمه مرکزی وظیفه دارد در این زمینه شفاف سازی کند تا مردم بدانند یک شرکت بیمه با چه سرمایه و به چه شکلی اداره می شود و به لحاظ مالی و اعتبار در چه وضعیتی قرار دارد.

: رئیس کل بیمه مرکزی تاکید کرد: بیمه مرکزی وظیفه دارد در این زمینه شفاف سازی کند تا مردم بدانند یک شرکت بیمه با چه سرمایه و به چه شکلی اداره می شود و به لحاظ مالی و اعتبار در چه وضعیتی قرار دارد.

به گزارش میزان، محمد ابراهیم امین، به مشتریان شرکت های بیمه توصیه کرد که شرکت های بیمه گر خود را با توجه به توانگری مالی اعلام شده از طرف بیمه مرکزی وصورت های مالی آنها انتخاب کنند.

وی افزود: نهاد ناظر در صنعت بیمه کشور با دقت صلاحیت مدیران شرکت های بیمه را ارزیابی می کند و این احراز صلاحیت ها هیچ ارتباطی با اعمال سلیقه ندارد.

رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: برای اداره یک شرکت بیمه فقط دانستن علم بیمه کافی نیست و مدیران شرکت ها باید از دانش مالی، علم اقتصاد و حسابداری بهره کافی داشته باشند.

وی اضافه کرد: نبود صلاحیت کافی در برخی از مدیران باعث می شود که این تصور به وجود بیاید که بیمه گری با جذب پرتفوی کامل می شود و این تصور موجب فراهم آوردن زمینه های لازم برای اتخاذ تصمیمات غیر فنی می شود، اگر پرتفوی شرکتی در پایان سال مالی با هزینه ها و پرداخت خسارت همخوانی داشته باشد نشانه موفقیت آن شرکت است. در غیر این صورت جذب پرتفوی هیچ اهمیتی ندارد.

رئیس کل بیمه مرکزی با اعلام این مطلب که بررسی و ارزیابی صلاحیت حرفه ای مدیران و توانگری مالی شرکت ها وظیفه نهاد ناظر است، گفت: در حال حاضر معیارها و استانداردهای لازم برای اجرایی شدن این موضوع آماده شده است.

وی با بیان این که کار بیمه مرکزی دخالت در امور داخلی، سازماندهی روش ها، تشکیلات و بودجه ریزی شرکت ها نیست اضافه کرد: بیمه مرکزی با کنترل ذخایر شرکت ها، آمار و ارقام مربوطه را به صورت شفاف به مردم اعلام می کند. شرکت های بیمه حق ندارند ذخایر ناکافی داشته باشند چرا که ذخایر فقط برای جوابگویی به تعهدات آینده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *